BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jelonek Dorota (Częstochowa University of Technology)
Tytuł
The Choosen Determinants of Customers Co-Created Innovations
Wybrane determinanty współtworzenia innowacji przez klienta
Źródło
Studia Ekonomiczne / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, 2012, nr 117, s. 43-51, rys., tab., bibliogr. 13 poz.
Tytuł własny numeru
Creativity support systems, methods, and applications
Słowa kluczowe
Innowacje, Relacje przedsiębiorstwo-konsument, Preferencje konsumenta
Innovations, Enterprise-customer relationship, Consumer preferences
Uwagi
summ.
Abstrakt
Obserwujemy głębokie zmiany w interakcji między konsumentem a firmą w szeroko rozumianym współtworzeniu wartości, w tym także we współtworzeniu innowacji. Celem artykułu jest prezentacja wybranych determinantów, które pozytywnie wpływają na wzrost efektywności procesów współtworzenia innowacji z klientami. Pierwsza z nich to propozycja selekcji i doboru konsumentów angażowanych w proces współtworzenia. Druga dotyczy rozpoznania, a następnie wzmacniania motywów, jakimi kierują się konsumenci, uczestnicząc w procesie współtworzenia innowacji. (abstrakt oryginalny)

The aim of this article is to present the additional determinants, which positively influence on creation experience environment and the growth of the efficiency of processes of concreating innovation with the customers. (fragment of text)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bettencourt L.A.: Customer Voluntary Performance: Customers as Partners in Service Delivery. "Journal of Retailing" 1997, 73(3), pp. 383-406.
  2. Chesbrough H.: The Era of Open Innovation. "MIT Sloan Management Review" Spring 2003, 44/3, pp. 35-41.
  3. Franke N., Shah S.: How Communities Support Innovative Activities: An Exploration of Assistance and Sharing among End-Users. "Research Policy" 2003, 32(1), pp. 157-178.
  4. Full J.: Refining Virtual Co-Creation from a Consumer Perspective. "California Management Review" Winter 2010, 52/2, pp. 98-122.
  5. Hippel von E.: Democratizing Innovation. MA: MIT Press, Cambridge 2005.
  6. Hippel von E.: "Sticky Information" and the Locus of Problem Solving: Implications for Innovation. "Management Science" 1994, 40/4, pp. 429-439.
  7. Howe J.: Crowdsourcing: Why the Power of the Crowd Is Driving the Future of Business. Crown Business, 2008.
  8. Kozinets R.: Can Consumers Escape the Market? Emancipatory Illuminations from Burning Men. "Journal of Consumer Research" June 2002, 29/1, pp. 20-38.
  9. Lilien G., Morrison P.D., Searls K., Sonnack M. and von Hippel E.: Performance Assessment of the Lead User Generation Process for New Product Development. "Management Science" 2002, 48/8, pp. 1042-1060.
  10. Pallot M.: Engaging Users into Research and Innovation: The Living Lab Approach as a User Centred Open Innovation Ecosystem. 2009, Webergence Blog, http://www.cwe-projects.eu/pub/bscw.cgi/1760838?id=715404_1760838.
  11. Prahalad C.K., Ramaswamy V.: The New Frontier of Experience Innovation. "MIT Sloan Management Review" Summer 2003, pp. 12-18.
  12. Prahalad C.K., Ramaswamy V.: The Future of Competition. Co-Creating Unique Value With Customers. "Soundview Executive Book Summaries" March 2004, Vol. 26, No. 3, Part 1, www.summary.com.
  13. Prahalad C.K., Ramaswamy V.: The Future of Competition: Co-Creating Unique Value with Customers. MA: Harvard Business School Press, Boston 2004.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2083-8611
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu