BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kos Joanna (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Tytuł
Wykorzystanie banerów reklamowych w działaniach marketingowych w internecie
Application of advertising banners in internet marketing
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 2011, nr 19, s. 43-49
Słowa kluczowe
Marketing internetowy, Marketing
e-marketing, Marketing
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Banery reklamowe zamieszczane na stronach internetowych są wzorowane na drukowanych ogłoszeniach, mają jednak dodatkową funkcję pozwalającą na interakcję z banerem - internauta ma możliwość kliknięcia na baner, które powinno przekierować go na stronę reklamodawcy bądź reklamowanego przez baner produktu/usługi. W sieci można zauważyć dwa główne typy banerów: statyczne i medialne. Statyczne banery są interaktywne, ale nieruchome, natomiast banery multimedialne, dzięki wykorzystaniu różnego rodzaju animacji, dźwięków i ruchu, pozwalają na większy stopień interaktywności. Banery statyczne są często zamieniane z czasem na banery bogate w treść w celu przyciągnięcia większej uwagi internautów. (tekst z oryginału)

Common usage of the Internet in business allows the companies to use various new communication and promotional tools. Experts increasingly often express the opinion that usage of Internet should be integrated with whole marketing strategy, especially regard¬ing branding. Amongst numerous promotional tools available in the Internet, author has chosen to focus on banner advertisements and benefits to be gained from their placement on web sites.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. E. Newman, D. Stem, D. Sprott, Banner Advertisement and Web Site Congruity Effects on Consumer Web Site Perceptions, "Industrial Management & Data Systems" 2004, Vol. 104, No 3, s. 273, www.emeraldinsight.com/0263-5577.htm (9.11.2010).
  2. G. Mazurek, Promocja w Internecie, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr  Sp. z o.o., Gdańsk 2008, s. 68-69.
  3. J. Chandon, M. Chtourou, Factors Affecting Click-Through Rate, w: Online Consumer Psychology - Understanding and Influencing Consumer Behavior in the Virtual World, C. Haugtvedt, K. Machleit, R. Yalch (red.), Lawrence Erlbaum Associates, London 2005, s.  144.
  4. A. El-Ansary, R. Frost, e-Marketing, 3rd Edition, Prentice Hall, Upper Saddle River 2003, s. 373.
  5. J. Rowley, Just Another Channel? Marketing Communications in e-business, "Marketing Intelligence & Planning" 2004, Vol. 22, No 1, s. 28, www.emeraldinsight.com/0263-4503.htm (10.11.2010).
  6. https://affiliate-program.amazon.com (10.11.2010).
  7. J. Chandon, M. Chtourou, op.cit., s. 154-156.
  8. www.webreference.com/dev/banners/research.html (11.11.2010).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1509-0507
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu