BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kowalski Jarosław A. (Politechnika Łódzka)
Tytuł
Marka w komunikacji marketingowej
A brand in marketing communication
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 2011, nr 19, s. 61-70, tab.
Słowa kluczowe
Marka, Marketing, Komunikowanie marketingowe, Marka wspólna
Brand, Marketing, Marketing communication, Co-branding
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Marka odgrywa istotną rolę w tworzeniu i realizacji oferty przygotowywanej na rynek przez przedsiębiorstwa i inne organizacje. Pozwala wyróżnić się spośród ofert konkurencji, daje możliwość identyfikacji konkretnej oferty, a także przypisania określonego zbioru skojarzeń do danej nazwy czy symbolu. Wykorzystując ten zbiór skojarzeń, ukształtowany w pamięci konsumentów, umożliwia odwoływanie się do ważnych dla nich wartości, takich jak przywiązanie, jakość, tradycja, zaufanie, bezpieczeństwo, prestiż, i ukierunkowywanie ich w stronę oferty konkretnego przedsiębiorstwa. Daje również możliwość wprowadzania nowych produktów lub usług wykorzystujących ukształtowany już na rynku wizerunek marki (strategia rozciągania marki, która, jak zauważa M. Grębosz, niesie ze sobą pewne ryzyko straty zaufania konsumentów, ale jest znacznie tańsza od strategii wprowadzania nowej marki1), czy też wykorzystywania wizerunków dwóch różnych, współpracujących ze sobą marek, a tak naprawdę dwóch współpracujących ze sobą przedsiębiorstw, posługujących się swoimi markami handlowymi (strategia co-brandingu). (tekst z oryginału)

Looking at products' or services's brands by their participation in marketing communication, you should see a differentiation of ways of brand's communication in market. Although complication of this process, on the base of field research, the author affirms that you can mention a few basic brand's communication strategies: independent brand strategy, brands'architecture strategy, brands' cooperation strategy, brand's/brands' and brand's assistance elements strategy and also no brand strategy. Two brands' communication strategies: brand's cooperation strategy and brand's assistance elements strategy need a participation of outside institutions or persons which allow them to use their brands and image in promotional activities. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. M. Grębosz, Brand Management, Technical University of Lodz, Łódź 2008, s. 84.
  2. P.R. Smith, J. Taylor, Marketing Communication. An Integrated Approach, Kogan Page, London & Sterling, VA 2004, s. 216.
  3. K.L. Keller, T. Aperia, M. Georgson, Strategic Brand Management. A European Perspective, Prentice Hall Pearson Education Limited, Essex 2008, s. 287.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1509-0507
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu