BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Palonka Joanna (University of Economics in Katowice, Poland), Porębska-Miąc Teresa (University of Economics in Katowice, Poland)
Tytuł
From Social Media to Social CRM (SCRM)
Od mediów społecznościowych do social CRM (SCRM)
Źródło
Studia Ekonomiczne / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, 2012, nr 117, s. 89-98, rys., tab., bibliogr. 10 poz.
Tytuł własny numeru
Creativity support systems, methods, and applications
Słowa kluczowe
Media społecznościowe, Zarządzanie Kontaktami z Klientem, Obsługa klienta
Social media, Customer Relationship Management (CRM), Customer service
Uwagi
summ.
Abstrakt
Obecnie media społecznościowe pełnią istotną rolę w kontaktach międzyludzkich. Stają się także ważnym kanałem dotarcia do potencjalnych klientów. Social CRM (SCRM) to narzędzie integrujące systemy CRM mediami społecznościowymi. W praktyce oznacza to możliwość prowadzenia przez firmy działań związanych z marketingiem, sprzedażą i obsługą klienta w sieciach społecznościowych, opierając się na analizie informacji publikowanych w sieciach oraz zachowań ich członków. W artykule przedstawiono specyfikę Social CRM i wskazano istotne różnice pomiędzy tradycyjnym CRM i SCRM. (abstrakt oryginalny)

Social CRM (SCRM), often called CRM 2.0, is a new business approach that extends the current capabilities of the traditional CRM. SCRM uses social media services, techniques and technology to enable companies to engage with their customers. The aim of this article is to present the strengths of Social CRM in comparison traditional CRM. (fragment of text)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. 5 Things You Need To Know About (Social) CRM (Definitions), http://wimrampen.com/2011/09/06/5-things-you-need-to-know-about-socialcrm- definitions/.
  2. Baird C.H., Parasnis G: From Social Media to Social CRM, ftp://public.dhe. ibm.com/common/ssi/ecm/en/gbe03391usen/GBE03391USEN.PDF.
  3. CRM 2.0 or Social CRM for Finacial Industry, http:// http://www.deloitte.com/ assets/Dcom-Croatia/Local%20 Assets /Documents /2012/FSINews 03.02- Social_CRM .pdf.
  4. Gałka A.: CRM w społeczności. Aplikacje Biznesowe. Kompendium CRM. Raport Computerworld 2012, nr 1.
  5. Greenberg P.: Social CRM Comes of Age. http://www.oracle.com/us/ products/applications/crmondemand/036062 .pdf.
  6. Greenberg P.: CRM at the Speed of Light. Essential Customers Strategies for the 21st Century. Third Edition. McGraw-Hill, 2010.
  7. Greenberg P.: Traditional CRM v. Social CRM. Is There a Difference? http://www.focus.com/briefs/traditional-crm-v-social-crm-there-difference/.
  8. Leary B.: Social CRM: Customer Relationship Management in the Age of Socially-Empowered Customer, http:// www.successwithcrm.com/Portals/76666/ docs/SocialCRM_Whitepaper_BrentLeary.pdf.
  9. Morgan J.: What Is Social CRM? http://www.socialmediaexaminer.com/ what-is-social-crm/.
  10. Ogneva M.: Why Your Company Needs to Embrace Social CRM, http://mashable.com/2010/05/21/social-crm/.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2083-8611
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu