BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gradowicz Cezary (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Zarządzanie jakością w budowaniu przewagi konkurencyjnej w branży usług logistycznych na przykładzie DB Schenker
The role of quality management in building a competitive advantage in the industry of logistics services sector (an example of db Schenker company)
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 2011, nr 19, s. 177-185
Słowa kluczowe
Jakość, Konkurencja, Usługi logistyczne
Quality, Competition, Logistic services
Uwagi
summ.
Abstrakt
Początek XXI wieku to okres dużych zmian gospodarczych. Na globalnym rynku, objętym efektem światowego kryzysu gospodarczego, rośnie nieustannie poziom konkurencji między kontynentami, państwami i przedsiębiorstwami. Niestabilność i dynamika rynków zmuszają przedsiębiorstwa do ciągłej redukcji bazy kosztowej, skracania czasów reakcji na zmiany otoczenia, permanentnego wprowadzania innowacji oraz przejrzystości działania względem partnerów biznesowych oraz klientów. Celem artykułu jest analiza strategii opartej na dobrowolnych systemach zarządzania jakością na przykładzie lidera branży TSL (Transport Spedycja Logistyka). (tekst z oryginału)

On the dynamic logistics services market one of the basic parameters of competi¬tive advantage is voluntary management systems. Article describes transparent strategies for successful DB Schenker business partners based on an integrated system of quality management. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. J.N. Semenom, Zarządzanie ryzykiem w gospodarce morskiej, t. II, Zarządzanie rynkiem innowacji w transporcie morskim, Politechnika Szczecińska, Szczecin 2004, s. 43.
  2. B. Liberadzki, Zarys polityki transportowej państwa, w: Logistics' 2008. Nowe wyzwania - nowe rozwiązania, Wydawnictwo ILiM, Poznań, maj 2008, s. 237.
  3. Dane statystyczne dotyczące sektora TSL w publikacjach GUS określane bywają zamiennie jako dział "Transport, gospodarka magazynowa". Również wyodrębnienie w tym dziale grup przedsiębiorstw posiada różne warianty (patrz G. Szyszka, Logistyka w Polsce w latach 2006-2007, w: Logistics' 2008..., s. 23, 25.
  4. M. Ciesielski, Rynek usług logistycznych, Difin, Warszawa 2005, s. 57.
  5. B. Śliwczyński, System traceability w łańcuchu dostaw - gwarancja bezpieczeństwa jakości i szybkiej reakcji, w: Logistics' 2008..., s. 145.
  6. J. Figura, Jakość usług miarą efektywności w sektorze TSL, w: Efektywny transport - konkurencyjna gospodarka, M. Michałowska (red.), AE, Katowice 2009.
  7. J. Figura, Jakość usług miarą efektywności w sektorze TSL, w: Efektywny transport - konkurencyjna gospodarka, M. Michałowska (red.), AE, Katowice 2009.
  8. www.schenker.pl.
  9. Ranking firm TSL według wielkości przychodów ze sprzedaży podstawowej, "Rzeczpospolita" 2009, nr 2.
  10. "Logistyka a Jakość" 2008, nr 1, s. 7.
  11. www.schenker.pl.
  12. "Logistyka a Jakość" 2010, nr 5, s. 6.
  13. Wdrażają Model Doskonałości EFQM, "Logistyka a Jakość" 2008, nr 2, s. 53.
  14. Pierwsze ISO w branży, "Logistyka a Jakość" 2003, nr 6, s. 50.
  15. R. Tarasewicz, Wdrożenie flow Logistics - rekonfiguracja oraz doskonalenie systemu zarządzania siecią transportową. Studium Przypadku DB Schenker w Polsce, w: Najlepsze praktyki w zarządzaniu łańcuchem dostaw, K. Rutkowski (red.), Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2008, s. 133.
  16. "Teraz DB Schenker. Magazyn dla pracowników" 2008, nr 11, s. 4.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1509-0507
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu