BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Świętoniowska Joanna (University of Information Technology and Management in Rzeszów, Poland)
Tytuł
Why Re-Inventing the Wheel? Creative Solutions for Overcoming Barriers in Learning from other Projects
By nie wyważać otwartych drzwi... kreatywne metody przezwyciężenia barier w uczeniu się z doświadczeń innych projektów
Źródło
Studia Ekonomiczne / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, 2012, nr 117, s. 109-118, rys., tab., bibliogr. 16 poz.
Tytuł własny numeru
Creativity support systems, methods, and applications
Słowa kluczowe
Zarządzanie projektem, Uczenie się, Transfer wiedzy
Project management, Studying, Knowledge transfer
Uwagi
summ.
Abstrakt
W organizacjach zorientowanych na projekty często istnieje tendencja do "wyważania otwartych drzwi", co oznacza, że zespoły projektowe nie czerpią z doświadczeń pozyskanych z realizacji projektów [Prus97]. Każda organizacja dążąca do doskonałości w zarządzaniu projektami powinna skoncentrować się na zbudowaniu takich systemów, procedur i narzędzi, które pozwolą na efektywne pozyskiwanie, transfer oraz ponowne wykorzystanie wiedzy z innych projektów. W przezwyciężaniu barier organizacyjnych oraz ludzkich, będących hamulcami w wykorzystywaniu posiadanej wiedzy, pomocne mogą okazać się nowe, kreatywne rozwiązania stymulujące uczenie się z doświadczeń projektowych. (abstrakt oryginalny)

The challenge for project-based organizations is to provide mechanism to encourage and enhance project knowledge flow within and between projects. Since similar problems could be encountered in other projects, the effective project knowledge flow can reduce the organizational costs of duplicating efforts to invent the same solutions. This paper has outlined barriers to a knowledge transfer discussed by the literature and has identified them through the survey. As human and organizational barriers can prevent effective inter- and intraproject learning it is important to identify and then overcome them. To overcome human barriers managers should use methods facilitating formal and informal communication such as intranet or social networking sites used to share knowledge. Learning from projects requires also organizational support such as corporate culture, ICT use or top management commitment. (fragment of text)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Argote L., McEvily B. Reagans R.: Introduction to the Special Issue on Managing Knowledge in Organizations: Creating, Retaining, and Transferring Knowledge. "Management Science" 2003, Vol. 49, No. 4.
  2. BenMoussa Ch.: Barriers to Knowledge Management: A Theoretical Framework and a Review of Industrial Cases. "World Academy of Science, Engineering and Technology" 2009, No. 54, pp. 906-917.
  3. Boh W.F.: Mechanisms for Sharing Knowledge in Project-Based Organizations. "Information and Organization" 2007, No. 17, pp. 27-58.
  4. Jones M.C., Cline M., Ryan S.: Exploring Knowledge Sharing in ERP Implementation: An Organizational Culture Framework. "Decision Support Systems" 2006, Vol. 41, No. 2, pp. 411-434.
  5. Julian J.: How Project Management Office Leaders Facilitate Cross-Project Learning and Continuous Improvement. "Project Management Journal" 2008, Vol. 39, No. 3, pp. 43-58.
  6. Kerzner H.: Advanced Project Management. John Willey & Sons, New Jersey 2004.
  7. Lindner F., Wald A.: Success Factors of Knowledge Management in Temporary Organizations. "International Journal of Project Management" 2010, Vol. 29, No. 7, pp. 877-888.
  8. Naftanaila I.: Knowledge Transfer Methods In Project Based Environments. "Review of General Management" 2011, Vol. 13, No. 1, pp. 105-112.
  9. Nevell S., Bresnen M., Edelman L., Scarbrough H., Swan J.: Sharing Knowledge Across Projects: Limits to ICT-led Projects Review Practices. "Management Learning" 2006, Vol. 37, No. 2, pp.167-185.
  10. Newell S, Goussevskaia A., Swan J., Bresnen M. and Obembe A.: Interdependencies in Complex Project Ecologies: The Case of Biomedical Innovation. "Long Range Planning", Vol. 41, No. 1, pp. 33-54.
  11. Prusak, L.: Knowledge in Organizations. Oxford: Butterworth-Heinemann, 1997.
  12. Prencipe A., Tell F.: Inter-Project Learning: Processes and Outcomes of Knowledge Codification in Project-Based Firms. "Research Policy" 2001, No. 30, pp. 1373-1394.
  13. Riege A.: Three-Dozen Knowledge-Sharing Barriers Managers Must Consider. "Journal of Knowledge Management" 2005, Vol. 9, No. 3, pp.18-35.
  14. Szulanski G.: Exploring Internal Stickiness: Impediments to the Transfer of Best Practice within the Firm. "Strategic Management Journal" 1996, Vol. 17, pp. 27-43.
  15. Teece D.J.: Strategies for Managing Knowledge Assets: The Role of Firm Structure and Industrial Context. "Long Range Planning" 2000, No. 33, pp. 35-54.
  16. Wiewiora A., Trigunarsyah B., Murphy G.D., Liang Ch.: Barriers to Effective Knowledge Transfer in Project-based Organisations. International Conference on Global Innovation in Construction Proceedings, 13-16 September 2009, Holywell Park, Loughborough University.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2083-8611
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu