BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wójcik Joanna (University of Information Technology and Management in Rzeszów, Poland)
Tytuł
Attitudes of Polish Students Towards Web 2.0 Technology
Postawy polskich studentów wobec technologii Web 2.0
Źródło
Studia Ekonomiczne / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, 2012, nr 117, s. 119-131, rys., tab., bibliogr. 15 poz.
Tytuł własny numeru
Creativity support systems, methods, and applications
Słowa kluczowe
Web 2.0, Studenci, Technologie internetowe, Edukacja informatyczna
Web 2.0, Students, Internet technologies, IT education
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem opracowania jest przedstawienie wyników badań przeprowadzonych wśród studentów Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, dotyczących postrzegania technologii WEB 2.0. Na początku zbadano przyzwyczajenia studentów podczas korzystania z Internetu, wiedzę o technologiach WEB 2.0 oraz sposób korzystania ich użycia (częstotliwość odwiedzin poszczególnych serwisów, rodzaje podejmowanych aktywności). Ostatnia część badań poświęcona została problemowi włączenia narzędzi Web 2.0 do formalnej edukacji. Artykuł szczegółowo przedstawia uzyskane rezultaty oraz ich interpretację. (abstrakt oryginalny)

Many articles devoted to the subject of Web 2.0 solutions and their utilization in companies work and educational institutions have recently appeared. Most of them refer to USA and Western Europe. Therefore, the question asked to polish students about their level of knowledge about Web 2.0 tools and their attitude toward utilization of these solutions in the formal education seems interesting. The article which aims at answering this question consists of three parts; the first one explains what Web 2.0 is, the second one presents advantages and disadvantages of Web 2.0 utilization in higher education, while the last one is devoted to the discussion about the results of the research. (fragment of text)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Anderson P.: What is Web 2.0? Ideas, technologies and implications for education. JISC reports, 2007, available at: http://www.jisc.ac.uk/media/ documents/techwatch/tsw0701b.pdf.
  2. Bajt S.K.: Web 2.0 Technologies: Applications for Community Colleges, New Directions for Community Colleges, No.154, John Wiley & Sons, 2011, pp. 53-62.
  3. Boehm P.: Fostering Creativity While Nurturing Learners. "Knowledge Quest" 2009, Vol. 37, No. 5, pp. 38-41.
  4. Brown J.S.: Learning, Working & Playing in the Digital Age, 2000, available at: http://serendip.brynmawr.edu/sci_edu/seelybrown.
  5. Chan A., Sturt C.: Where are we up to? A Survey of Web 2.0 Uptake in a Regional High School. Proc. ASCILITE, 2008, pp. 160-164.
  6. Clark W., Logan K., Luckin R., Mee A., Oliver M.: Beyond Web 2.0: Mapping the Technology Landscapes of Young Learners. "Journal of Computer Assisted Learning" 2009, Vol. 25, pp. 56-69.
  7. Gogołek W.: Kreatywność z siecią, e-edukacja - analiza dokonań i perspektyw rozwoju. Wyd. Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa 2009.
  8. Grosseck G.: To Use or Not to Use Web 2.0 in Higher Education? Procedia - Social and Behavioural Sciences. In: World Conference on Educational Sciences 2009, Vol. 1, No. 1., pp. 478-482.
  9. Hughes A.: Bellevue Consultancy, Report: Higher Education in a Web 2.0 World, available at: http://www.jisc.ac.uk/media/documents/publications/ heweb20rptv1.pdf.
  10. Kawashima N.: The Rise of "User Creativity" - Web 2.0 and a New Challenge for Copyright Law and Cultural Policy. "International Journal of Cultural Policy" 2010, Vol. 16, Iss. 3, pp. 337-353.
  11. Magolda P., Platt G.: Untangling WEB 2.0'S Influences on Student Learning, published online in Wiley InterScience (www.interscience.wiley.com), 2009.
  12. Mallon D.: Selecting a Social Software Provider Using the Four Cs, 2009, available at: http://www.bersin.com/Practice/Detail.aspx?id=11032.
  13. O'Reilly T.: Web 2.0 Compact Definition: Trying Again. O'Reilly Network, 2006, available at: http://radar.oreilly.com/archives/2006/12/web-20-compactdefinition- tryi.html.
  14. Popescu E.: Students' Acceptance of Web 2.0 Technologies in Higher Education: Findings from a Survey in a Romanian University. Proceedings DEXA Workshops, IEEE Computer Society Press, 2010, pp. 92-96
  15. http://www.web2summit.com/web2011.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2083-8611
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu