BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Korzyńska Katarzyna (Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza)
Tytuł
Zarządzanie relacjami z klientem w organizacjach posiadających wdrożony system zarządzania jakością zgodny ze standardem ISO 9001
Customer Relationship Management in the Organizations that Have Implemented Quality Management System According to the ISO 9001 Standard
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, 2011, nr 47, s. 327-338, rys., bibliogr. 6 poz.
Słowa kluczowe
Relacje z klientami, Zarządzanie jakością, Normy ISO 9001, Badanie satysfakcji
Relationships with customers, Quality management, ISO 9001, Satisfaction research
Uwagi
streszcz., summ..
Abstrakt
Dla organizacjach posiadających wdrożony system zarządzania jakością zgodny ze standardem ISO 9001 wymagania dotyczące klienta i jego potrzeb w celu zapewnienia ciągłego dostarczania wyrobów spełniających jego oczekiwania, doskonalenia systemu zarządzania jakością opisuje norma ISO 9001:2008. U podstaw zmiany orientacji organizacji w stronę wymagań i oczekiwań klienta leży zrozumienie potrzeb jego i wszystkich stron zainteresowanych. W artykule przedstawiono koncepcję zarządzania relacjami z klientem jako części procesu ciągłego doskonalenia, z uwzględnieniem wymagań normy ISO 9001:2008. (abstrakt oryginalny)

For organizations that have implemented quality management system compliant with the ISO 9001, requirements regarding customers and their needs in order to ensure a continuous supply of products that meet their expectations, improving the quality management system are included in the ISO 9001:2008 standard. For the organization, customer orientation, their expectations and requirements it is the result of understanding their needs and the needs of all stakeholders. The article presents the concept of customer relationship management as a part of a process of continuous improvement, taking into account the requirements of ISO 9001:2008 standard. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Kreier E., Łuczak J., ISO 9000. Łatwy i skuteczny sposób uzyskania certyfikatu jakości. SERVQUAL - metoda oceny jakości usług, Tom 1-3, Wydawnictwo FORUM, Poznań 2008.
  2. Pacana A. i in., Zarządzanie logistyczne, Oficyna Wydawnicza PRz, Rzeszów 2010.
  3. Pacana A., Stadnicka D.: Systemy zarządzania jakością zgodne z ISO 9001. Wdrażanie, auditowanie, doskonalenie, OWPRz, Rzeszów 2009.
  4. PN-EN ISO 9000:2006. Systemy zarządzania jakością - Podstawy i terminologia, PKN, Warszawa 2006.
  5. PN-EN ISO 9001:2009. Systemy zarządzania jakością - Wymagania, PKN, Warszawa 2009.
  6. www.pkn.pl.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1733-2842
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu