BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Urbanek Grzegorz (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Marka a zwrot na akcjach w okresie kryzysu
Brand, Stock Returns and Financial Crisis
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, 2010, nr 26, s. 237-247, Tab., bibliogr. poz. 8
Słowa kluczowe
Kryzys finansowy, Marka
Financial crisis, Brand
Uwagi
streszcz., summ..
Abstrakt
Silna marki stanowi istotny element przewagi konkurencyjnej wielu firm. Liczne badania potwierdzają pozytywny związek pomiędzy siłą marki a uzyskiwanymi wynikami finansowymi przedsiębiorstw w okresie względnie stabilnej sytuacji na rynku. W niniejszym opracowaniu zaprezentowano wyniki badań wpływu siły marki na zwrot na akcjach w okresie głębokiego kryzysu gospodarczego na rynku polskim. (abstrakt oryginalny)

It is generally accepted that strong brand name is a source of competitive advantage for many companies. Numerous published researches havc reported a link between branding and the financial performance of a firm in relative stable market conditions. This paper presents the results of research on links between brand strength and stock returns on the polish market during the period of recent deep financial crisis. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. BAakcr D.: Managing Brand Eąuity, The Free Press, New York 1991. Kerin R., Sethuraman R.: Exploring the Brand Value - Shareholder Value Nexusfor Consumer Goods Companies, Journal of the Academy of Marketing Science, vol. 26, no 4, Fali 1998.
  2. Kotler P., Armstrong G.: Principles of Marketing, Prentice Hall, Englewood Hall, 1994.
  3. Madden T., Fehle F., Fournier S., Brands Matter: An Emperical Demontration of the Creation of Shareholder Value Through Branding, Journal of the Academy of Marketing Science, Vol. 34, No. 2, Spring 2006.
  4. Marki polskie, dodatek do dziennika "Rzeczpospolita" z 10.12.2008 r.
  5. McAlister L., Srinivasan R., Kim M.: Advertising, Research andDevelopment, and Systematic Risk of the Firm, Journal of Marketing, January 2007.
  6. Mizik N., Jacobsen R.: TalkAbout BrandStrategy, Harvard Business Review, September 2005.
  7. Rust R., Ambler T., Carpenter G., Kumar V., Srivastava R., Measuring Marketing Productivity: Current Knowledge and Futurę Directions, Journal of Marketing, Octobcr 2004.
  8. Shultz D., Schultz H., IMC The Next Generation - Five Steps for Delivering Value and Measuring Returns Using Marketing Communication, McGraw Hill, Boston 2003
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1733-2842
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu