BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Adamczyk Piotr (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Tytuł
Społeczna odpowiedzialność biznesu jako element strategii biznesowej linii lotniczych
Źródło
Prace Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach. Współczesna gospodarka - wyzwania i oczekiwania, 2011, s. 9-20, rys., tab., wykr., bibliogr. 17 poz.
Słowa kluczowe
Linie lotnicze, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Transport lotniczy
Airlines, Corporate Social Responsibility (CSR), Air transport
Abstrakt
Transport lotniczy stanowi dla gospodarki światowej ważny element, warunkujący jej prawidłowe funkcjonowanie. Długoterminowe prognozy International Air Transport Association wskazują, iż w najbliższych latach ruch lotniczy będzie stale rosnąć. W 2009 roku linie lotnicze na całym świecie przewiozły 2,5 mld pasażerów. Intensyfikacja ruchu lotniczego wpływa negatywnie na środowisko naturalne. Szacuje się, że rocznie statki powietrzne emitują do atmosfery ok. 600 mln ton dwutlenku węgla. Choć eksperci reprezentujący branżę twierdzą, że odpowiada ona zaledwie za 2% światowej emisji dwutlenku węgla, to jednak wartość ta z każdym rokiem wzrasta, co jest konsekwencją rosnącej ilości operacji. Negatywny wpływ na środowisko oraz nierzadko negatywne konsekwencje dla lokalnych społeczności (ze względu na hałas, nadmierny ruch na drogach dojazdowych itp.) ma także funkcjonowanie portów lotniczych. Organizacje skupiające firmy z branży lotniczej dostrzegają ten problem. (...) Baczne zwrócenie uwagi na kwestie związane z ochroną środowiska przez międzynarodowe organizacje zrzeszające porty lotnicze i przewoźników spowodowało, że podmioty te zaczęły koncentrować swoje zainteresowanie na społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (CSR - Corporate Social Responsibility).(fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Chandler A.D.: Strategy and Structure. Cambridge 1972.
  2. Cieślik J.: Zarys teorii internacjonalizacji przedsiębiorstwa. SGPiS, Warszawa 1987.
  3. Ohmae K.: Triad Power the Coming Shape of Global Competition. New York 1988.
  4. Freeman E., Gilbert D., Stoner J.: Kierowanie. Warszawa 1999.
  5. Kroll M., Pringle Ch., Wright P.L.: Strategie Management. New Jersey 1996.
  6. Mintzberg H.: The Structuring of Organization. Englewood Cliffs 1979.
  7. Carnegie A.: The Gospel of Wealth and other timely essays. New York 1901.
  8. Bowen H.: Social responsibility of the businessman. New York 1953.
  9. Carroll A.B.: The Pyramid of Corporate Social Responsibility: Toward the Moral Management of Organizational Stakeholders. "Business Horizons" 1991, No. 7.
  10. Adamczyk J.: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. Teoria i praktyka. Warszawa 2009.
  11. Rok B.: Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie. Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2004.
  12. Bowe R., O'Connor K., Hartley R.: Flying the Dirty Skies. "Environmental Magazine" 2004, No. 5.
  13. Gaffney D.: FLY Eco-Friendly Skies. "Popular Science" 2008, No. 2.
  14. IATA: Building a green future. Geneva 2008.
  15. ACI Update on Environment, "Airport Management" 2009, No. 3.
  16. Witryna internetowa Air France: www.airfrance.com
  17. Witryna internetowa KLM: www.klm.com
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu