BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kućmierczyk Monika (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Tytuł
Uwarunkowania rozwoju telepracy
Źródło
Prace Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach. Współczesna gospodarka - wyzwania i oczekiwania, 2011, s. 117-126, Tab., bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Rynek pracy, Telepraca, Technologie informacyjne i telekomunikacyjne
Labour market, Teleworking, Information and Communication Technology (ICT)
Abstrakt
Dynamiczny rynek pracy i rozwój technologii informatyczno-telekomunikacyjnych umożliwia podmiotom na nim funkcjonującym stosowanie elastycznych form zatrudnienia, w tym telepracy. Pomimo dużych możliwości wykorzystania telepracy, istnieje stosunkowo niewiele krajowych pozycji literaturowych poświęconych temu zagadnieniu. Proces wdrażania telepracy jest procesem złożonym. Prawidłowa implementacja i rozwój telepracy w organizacji wymaga od podmiotu wdrażającego szerokiej wiedzy z różnych obszarów. Celem opracowania jest diagnoza istoty telepracy oraz identyfikacja uwarunkowań rozwoju telepracy w organizacji. Opisane zostały tu: uwarunkowania prawno-organizacyjne, techniczno-sprzętowe i społeczno-psychologiczne. Oceny wskazanych obszarów dokonano na podstawie analizy źródeł własnych.(fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, z późn. zm.
  2. Nilles J.M.: Telepraca. Strategie kierowania wirtualną załogą. Wydawnictwo Naukowo- Techniczne, Warszawa 2003.
  3. Telepraca i usługi zdalne - e-przedsiębiorczość. Red. I. Harnik. Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego SA, Kraków 2008.
  4. Janiec M., Czerniak T., Kreft W., Piontek R.: Prowadzenie działalności biznesowej z zastosowaniem telepracy - poradnik. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2006.
  5. Wiśniewski J.: Zatrudnianie pracowników w formie telepracy. Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa Stowarzyszenie Wyższej Użyteczności "Dom Organizatora", Toruń 2007.
  6. Kućmierczyk M., Wróbel M.; Telepraca i e-edukacja, czyli dokąd zmierza społeczeństwo informacyjne w e-obszarach. W: Kapitał ludzki oraz informatyczne systemy wsparcia w procesie zarządzania przedsiębiorstwem. Red. A. Antonowicz. Wydział Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Sopot 2011.
  7. http://www.eurofound.europa.eu
  8. The Cisco Connected World Raport,http://www.telecommutenews.com
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu