BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Hajduga Adam (Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korfantego w Katowicach)
Tytuł
Industriada 2010 - promocja sieciowego produktu turystycznego poprzez wydarzenie : studium przypadku
Źródło
Prace Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach. Public relations jako funkcja zarządzania w organizacjach, 2011, s. 222-238, wykr., bibliogr. 27 poz.
Słowa kluczowe
Public relations, Rozwój turystyki, Promocja walorów regionu
Public relations, Tourism development, Promotion of region value
Kraj/Region
Województwo śląskie
Śląskie voivodship
Abstrakt
Artykuł stanowi próbę opisu wykorzystania instrumentów z zakresu promotion-mix przez samorząd województwa śląskiego w procesie marketingowego zarządzania rozwojem turystyki w regionie. Opis ten dokonany zostanie w perspektywie marketingowej i socjologicznej. Ambicją autora artykułu jest wskazanie z jednej strony na interdyscyplinarność działań realizowanych w obszarze promocji terytorialnej, z drugiej zaś na ich zasadność rozumianą tu jako podejmowanie w przestrzeni publicznej kompleksowych działań zmierzających do kształtowania pożądanego wizerunku regionu. Analizowane działania dotyczą kampanii promocyjnej Szlaku Zabytków Techniki (SZT), której wydarzeniem kluczowym była Industriada 2010, pierwsze święto tego szlaku.(fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Bibliografia
Pokaż
  1. Bassa A.: Jak wykorzystać unikalne cechy regionu i przyciągnąć turystów. "Brief" 2010, nr 134/12.
  2. Proszowska-Sala A., Florek M.: Promocja miasta. Nowa perspektywa. Stroer Polska sp. z o.o., Warszawa 2010.
  3. Wicks B., Fesenmaier D.: Market Potential for Special Events. A Midwestern Case Study. "Festival Management & Event Tourism" 1995, No. 3 (1).
  4. www.zabytkitechniki.pl
  5. http://bip.slaskie.pl
  6. www.mmsilesia.pl
  7. Witryna internetowa wydarzenia Extraschicht: www.extraschicht.de
  8. Witryna internetowa wydarzenia Industriada: www.industriada.pl
  9. Niećko D.: Jest sześć nowych miejsc na szlaku. "Dziennik Zachodni" z 5.11.2010.
  10. Witryna internetowa Polskiej Organizacji Turystycznej: www.pot.gov.pl
  11. Słownik wyrazów obcych. PWN, Warszawa 1980.
  12. Kaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B.: Produkt turystyczny. Pomysł. Organizacja. Zarządzanie. PWE, Warszawa 2005.
  13. Witryna internetowa targów turystycznych Tour Salon w Poznaniu: www.tour-salon.pl
  14. Witryna internetowa Europejskiego Szlaku Dziedzictwa Przemysłowego (ERIH): www.erih.net
  15. Kozak M.W.: Turystyka: niewykorzystana szansa rozwojowa regionów? W: "Studia Regionalne i Lokalne" 2010, nr 4 (42).
  16. Altkorn J.: Tożsamość firmy. Pojęcia, funkcje, wdrażanie. "Firma i Rynek", Kwartalnik Naukowy Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu 1999, nr 13.
  17. Rozwadowska B.: Public Relations - teoria, praktyka, perspektywy. Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa 2002.
  18. Florek M.: Możliwości zastosowania narzędzi marketingu w gminie w kontekście wyników badań w gminach regionu wielkopolskiego. W: Obszary i możliwości wykorzystania marketingu. Red. H. Szulce. Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, nr 34, Poznań 2002.
  19. Gunn C.A.: Vacationscape: Designing Tourist Regions. University of Texas Press, Austin 1972.
  20. Cooper C., Fletcher J., Gilbert D., Wanhill S.: Tourism. Principles & Practice. Pearson Education Limited, Essex 2008.
  21. Witryna internetowa Śląskiej Organizacji Turystycznej: www.silesia-sot.pl
  22. Szromnik A.: Marketing terytorialny - geneza, tynki docelowe i podmioty oddziaływania. W: Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów. Red. T. Domański. Centrum Badań i Studiów Francuskich, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1997.
  23. Markowski T.: Zarządzanie rozwojem miasta. PWN, Warszawa 1999.
  24. Chojnicki Z., Czyż T.: Region, regionalizacja, regionalizm. W: "Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny", Organ Uniwersytetu im. A. Mickiewicza i Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, z. 2, Poznań 1992.
  25. Kwilecki A.: Region i badania regionalne w perspektywie socjologii. W: "Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny", Organ Uniwersytetu im. A. Mickiewicza i Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, z. 2, Poznań 1992.
  26. Prawelska-Skrzypek G., Matykowski R.: Współczesne oblicza regionalizmu: analiza przypadków w Polsce. "Regiony Polski" 2001, nr 2 (3).
  27. Junghardt R.: ABC promocji gmin, miast i regionów. Fundacja im. Friedricha Eberta, Gliwice 1993.
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu