BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Lubecka Anna (Uniwersytet Jagielloński w Krakowie)
Tytuł
Poza-PR-owskie kreowanie wizerunków narodowych: przykład "Entropy"
Źródło
Prace Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach. Public relations jako funkcja zarządzania w organizacjach, 2011, s. 256-275, bibliogr. 23 poz.
Słowa kluczowe
Public relations, Wizerunek państwa
Public relations, Image of the country
Abstrakt
Artykuł jest próbą refleksji nad niekonwencjonalnymi, nie zawsze oficjalnymi i zaplanowanymi przez specjalistów z zakresu PR działaniami, do których niewątpliwie należy wystawa "Entropa". Stanowi ona doskonały przykład działań wizerunkowych w odniesieniu do narodu, które można zaklasyfikować jako przejaw obywatelskiej dyplomacji. Należy przy tym podkreślić, że mówiono o niej bardzo wiele, komentując ją w mediach, w prasie lokalnej i międzynarodowej oraz w Internecie, gdzie zaistniała na swojej własnej stronie. Tym samym stała się głośnym wydarzeniem, które przyczyniło się do przekazania określonych wizerunków narodowych bardzo szerokiemu gronu odbiorców. Podkreślmy, że atmosfera skandalu, która jej towarzyszyła, przyczyniła się do jej nagłośnienia, co nie pozostało bez znaczenia dla zamierzonego i niezamierzonego efektu.(fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Bibliografia
Pokaż
  1. Riordan S.: The new diplomacy. Polity Press, Cambridge 2003.
  2. Szyfter J.P.: Public Relations w Internecie. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2005.
  3. Castells M.: Społeczeństwo sieci. PWN, Warszawa 2007.
  4. Diagnoza społeczna 2007. Warunki i jakość życia Polaków. Red. J. Czapiński, T. Panek. Załącznik 2, s. 207, www.diagnoza.com, dostęp: 27.07.2010.
  5. Goban-Klas T.: Cywilizacja medialna. WSiP, Warszawa 2005.
  6. 2009 Edelman Barometer, www.edelman.co/trust, dostęp: 29.07.2010.
  7. Social networking and reputaion risk in the workplace. Deloitte LLP 2009 Ethics & Workplace Survey results, www.deloitte.com, dostęp: 29.07.2010.
  8. Barrow S., Mosler R.: The Employer Brand. Bringing the best of brand management to people at work. John Wiley & Sons, Ltd 2005.
  9. Recruitment, retention and turnover. Annual Survey 2008. Chartered Institute of Personnel and Development, London 2008, www.cipd.co.uk, dostęp: 30.07.2010.
  10. Stan kapitału ludzkiego w Polsce. Raport Polskiego Towarzystwa Zarządzania Kadrami. PSZK 2008, www.pszk.org.pl, dostęp: 31.07.2010.
  11. Revealing the corporation perspectives in identity, image, reputation, corporate branding and corporate-level marketing. Red. J.M.T. Balmer, S.A. Greyser. Routledge, London 2003.
  12. Burszta J.W.: Tożsamość kulturowa, www.kongreskultury.pl/title,pid,359.htlm, dostęp: 10.07.2010.
  13. Bell D.: Kulturowe sprzeczności kapitalizmu. PWN, Warszawa 1998.
  14. Taylor Ch.: Źródła podmiotowości. Narodziny tożsamości nowoczesnej. PWN, Warszawa 2001.
  15. MARKA DLA POLSKI. Podstawowy Koncept realizacyjny I etapu marketingu narodowego wg kontraktu KIG z zespołem Wally'ego Olinsa, www.imp.org.pl/ marka-dla-polski/podstawa-konceptu.htlm, dostęp: 27.07.2010.
  16. Polska 2030. Wyzwania rozwojowe, www.polska2030.pl, dostęp: 27.07.2010.
  17. Aronson E., Wilson T.D., Akert R.M.: Psychologia społeczna. Serce i umysł. PWN, Warszawa 2004.
  18. Kłoskowska A.: Kultury narodowe u korzeni. PWN, Warszawa 1996.
  19. Szczygieł M.: "Wkurzacz czeski", www.kobieta.gazeta.pl/kobieta/1,96109,5579849, Wkurzacz_czeski.htlm?as=2&strtsz=x, dostęp: 25.07.2010.
  20. Entropa, oficjalna strona Davida Cemego, www.davidcemy.cz/startEN.htlm, dostęp: 24.07.2010.
  21. Hill R.: My Europejczycy. Jacek Santorski &Co., Warszawa 2004.
  22. Relacja z konferencji Wizenmek Polski i Polaków w krajach Unii Europejskiej, www.wiadomosci.ngo.pl/wiadomosci/36681 .html, dostęp: 29.07.2010.
  23. Sonda internetowa, www.tvn24.pl/1001670,1,1,czy uwazasz-ze-rzezba-dobrze- oddaje stereotypy-dotyczace-polski, sondy.htlm, dostęp: 29.07.2010.
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu