BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kaczmarek-Śliwińska Monika (Politechnika Koszalińska)
Tytuł
Zarządzanie wizerunkiem polityka w obszarze social media
Źródło
Prace Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach. Public relations jako funkcja zarządzania w organizacjach, 2011, s. 377-393, bibliogr. 33 poz.
Słowa kluczowe
Public relations, Media społecznościowe, Polityka
Public relations, Social media, Politics
Abstrakt
Polityk, aby zyskać uznanie i poparcie w oczach opinii społecznej, powinien się komunikować. Najczęściej wykorzystywanymi kanałami komunikowania są prasa, radio i telewizja, odgrywająca szczególnie istotną rolę w okresach kampanii wyborczych. W Polsce od ponad dziesięciu lat politycy dla celów komunikowania politycznego wykorzystują również Internet. Początkowo były to strony internetowe zawierające podstawowe dane: imię i nazwisko, kontakty, przynależność partyjna. Z czasem na stronach politycy zaczęli prezentować swoje programy, a jeszcze później otwierać przed publicznością
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Bibliografia
Pokaż
  1. Wojcik K.: Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Placet, Warszawa 2005.
  2. Dobek-Ostrowska B.: Komunikowanie polityczne i publiczne. Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa 2006.
  3. Schulz W.: Komunikacja polityczna. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2006.
  4. Czego się Jaś nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał. O szkoleniach wizerunkowych polskich polityków. Red. D. Tworzydło , Z. Chmielewski. Konsorcjum Akademickie, Kraków-Rzeszów-Zamość 2010.
  5. Kolczyński M., Sztumski J.: Marketing polityczny. Wydawnictwo "Śląsk", Katowice 2000.
  6. Abramczyk G.S.: Wprowadzenie do zarządzania reputacją, http://www.proto.pl/PR/Pdf/reputacja/PR/Pdf/wprowadzenie_do_zarzadzania_reputacja .pdf, dostęp: 2010.08.10.
  7. Przybylski H.: Marketing polityczny a polityczne public relations. W: Public relations. Teoria i praktyka komunikowania. Red. H. Przybylski. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 2007.
  8. Cwalina W., Falkowski A.: Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2005.
  9. Stankiewicz A., Śmiłowicz P.: J. Kaczyński: Czy naprawdę się zmienił?, http://www. newsweek.pl/artykuly/sekcje/polska/jaroslaw-kaczynski--czy-naprawde-sie- -zmienil,59192,1, dostęp: 2010.09.01.
  10. Giddens A.: Socjologia. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
  11. Seitel F.P. Public relations w praktyce. Felberg SJA, Warszawa 2003.
  12. Castells M.: Społeczeństwo sieci. PWN, Warszawa 2007.
  13. Dobiegała-Korona B., Doligalski T., Korona B.: Konkurowanie o klienta e-marketingiem. Difin, Warszawa 2007.
  14. Fijołek A.: Internet jako podstawa tworzenia wartości dla firm i ich klientów. W: Oblicza Internetu. Architektura komunikacji sieci. Red. M. Sokołowski. Wydawnictwo Wyższej Państwowej Szkoły Zawodowej w Elblągu, Elbląg 2007.
  15. Szpunar M.; Alienacja i samotność w sieci vs grupowość i kapitał społeczny w Internecie. W: Oblicza Internetu. Architektura komunikacji sieci. Red. M. Sokołowski. Wydawnictwo Wyższej Państwowej Szkoły Zawodowej w Elblągu, Elbląg 2007.
  16. Phillips D., Young Ph.: Online Public Relations. A practical guide to developing an online strategy in the world of social media. Kogan Page Ltd, London and Philadelphia 2009.
  17. http://ir.ptir.org/artykuly/pl/88/IR(88)_447_pl.pdf, dostęp: 2010.07.15.
  18. http://pl.wikipedia.Org/wiki/Web_2.0, dostęp: 01.07.2010.
  19. Gogołek W.: Technologie informacyjne mediów. Warszawa 2006.
  20. Kaznowski D.: Podział i klasyfikacja social media, http://networkeddigital.com/ 2010/05/10/podzial-i-klasyfikacja-social-media/, dostęp: 03.07.2010.
  21. Safko L., Brake D.K.: The social media bibie: tactics, tools, and strategies for business success. John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey 2009.
  22. http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/naipopulamieisze-serwisy-intemetowe-w-polsce, dostęp: 2010.06.29.
  23. http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wp-wyprzedzila-gazete-facebook-z-6-5-mln- -uzytkownikow, dostęp: 2010.07.28.
  24. http://gemius.pI/pl/badania_audience_wskazniki/01/01, dostęp: 21.06.2010.
  25. http://wiadomosci.wp.pl/kat, 1347, title, Facebook-ma-juz-500-mln- uzytkownikow,wid, 12496605,wiadomosc.html, dostęp: 30.07.2010.
  26. http://www.sejm.gov.pl/poslowie/posel6/008.htm, dostęp: 2010.09.02.
  27. Portal Facebook: http://www.facebook.com/
  28. http://www.polskieradio.pl/wiadomosci/kraj/artykull84278.html, dostęp: 2010.09.03.
  29. Paradowska J.: Pełzający bunt. "Polityka" 2010, nr 36.
  30. Nowakowska A., Wielowieyska D.: Gdybym się bał, nie rozmawiałbym z paniami. Chętnie porozmawiam o tym, co dzieje się w PO. "Gazeta Wyborcza" 14.09.2010.
  31. Kowalska K, Rybiński: Podwyżka VAT do 23 proc. jak pyralgina dla chorego na raka, http://www.polskatimes.pl/pieniadze/293020, rybinski-podwyzka-vat-do-23- proc-jak-pyralgina-dla-chorego,id,t.html, dostęp: 12.08.2010.
  32. http://wiadomosci.onet.pl/kraj/zdjecie-posla-pis-robi-furore-w- intemecie, 1,3570760,wiadomosc.html, dostęp: 10.09.2010.
  33. http://wiadomosci.dziennik.pl/
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu