BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Barańska Bogumiła (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Tytuł
Media relations jako istotny element kreowania wizerunku nowoczesnej organizacji
Źródło
Prace Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach. Public relations jako funkcja zarządzania w organizacjach, 2011, s. 349-358, bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
Public relations, Organizacja
Public relations, Organisation
Abstrakt
W wyniku działań media relations osiągamy następujące cele: kształtujemy pozytywne nastawienie do organizacji, przekazujemy pożądany jej wizerunek otoczeniu, budujemy sprzyjającą opinię interesariuszy oraz reputację organizacji. media relations pomagają w utrzymaniu, wzbudzaniu, odzyskiwania utraconego zaufania organizacji. Pełnią rolę w niwelowaniu lub zmniejszaniu różnic pomiędzy stanem faktycznym organizacji a oczekiwaniami i wyobrażeniami odbiorców jej działań. Wyrównywanie interesów, dostosowywanie się w przedmiotowym działaniu, dopasowywanie się, co ma znaczenie w ograniczaniu lub likwidowaniu przez public relations działań konfliktowych, wzmacnianie organizacji na okres kryzysu wpływa na akceptację społeczną. Działania media relations utrwalają, pozyskują lub pogłębiają poparcie dla organizacji, jej polityki, strategii, władz lub pozwalają na odzyskiwanie utraconego poparcia w przestrzeni społecznej.(fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Bibliografia
Pokaż
  1. Rozwadowska B.: Public Relations - teoria, praktyka, perspektywy. Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa 2002.
  2. Wojcik K.: Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Placet, Warszawa 2005.
  3. McQuail D.: Teoria komunikowania masowego. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  4. Goban-Klas T.: Media i komunikowanie masowe. PWN, Warszawa 2004.
  5. Jabłoński W.: Kreowanie informacji. Media relations. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  6. Davis A.: Public relations. PWE, Warszawa 2007.
  7. Bykowski S.: W jaki sposób firmy wykorzystują informacje pochodzące z monitoringu mediów? W: Public relations instytucji użyteczności publicznej. Red. E. Hope. Scientific Publishing Group, Gdańsk 2005.
  8. Mikułowski-Pomorski J., Nęcki Z.: Komunikowanie skuteczne. Kraków 1983.
  9. Słownik języka polskiego. PWN, Warszawa 1981.
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu