BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Łukasik-Duszyńska Monika (Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie)
Tytuł
Unia Europejska a obywatele - skuteczna czy nieskuteczna komunikacja
Źródło
Prace Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach. Public relations jako funkcja zarządzania w organizacjach, 2011, s. 312-326, bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
Public relations, Komunikowanie skuteczne
Public relations, Effective communication
Firma/Organizacja
Unia Europejska (UE)
European Union (EU)
Abstrakt
W badaniach nad komunikowaniem coraz więcej miejsca zajmują kwestie dotyczące kształtowania wizerunku. Wiadomo, że odpowiednio i świadomie przygotowane informacje oraz nawiązanie komunikacji z otoczeniem może wykreować i utrwalić pozytywne emocje na temat danej organizacji i tym samym przyczynić się do realizacji jej podstawowych celów. Natomiast brak wzajemnego zrozumienia organizacji z jej otoczeniem może doprowadzić nawet do jej upadku. (...) Warto się zastanowić, na czym polega komunikowanie się Unii Europejskiej z obywatelami. I na ile jest ono skuteczne? A także, czy przy podejmowaniu decyzji unijni urzędnicy uwzględniają potrzeby swoich obywateli? W publikacji w dużym skrócie zostały przedstawione główne problemy dotyczące procesu komunikowania sprzed 2000 roku, natomiast szerzej - decyzje i wydarzenia na forum unijnym dotyczące tego zagadnienia w XXI wieku.(fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Bibliografia
Pokaż
  1. Bielecki J.: Traktat albo koniec Unii. "Dziennik Polska, Europa, Świat" z 19.06.2008.
  2. Jakubowicz K.: Unia Europejska a media. Między kulturą a gospodarką. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2010.
  3. Kurpas S., Bruggemann M., Meyer C.: The Commission White Paper on Communication. Mapping a Way to a European Public Sphere. CEPS Policy Brief No. 101/May 2006, Brussels.
  4. Miller V.: The Irish Referendum on the Treaty of Nice. Research Paper 01/57. House of Commons Library, London 2001.
  5. Gach M.: Maria Mileńko zwyciężczynią konkursu "I love Europe", 01.02.2010, http://www.twojaeuropa.pl/1287/maria-milenko-zwyciezczynia-konkursu-i-love- europe
  6. Rębała M.: Lizbońska odyseja. "Newsweek", dodatek specjalny "Traktat Lizboński" 2009.
  7. Mahony H.: EU citizens complain about lack of transparency. 27.04.2009.
  8. Nowe media, nowe dyskusje, nowy wizerunek UE? Informacje. Parlament Europejski 2010. http://www.europarl.europa.eu/news/public /story jmge/039-73862-120- -04-18-906-20100430ST073839-2010-30-04-2010/default_pl.htm
  9. Posłowie wzywają PE do większej aktywności w mediach społecznościowych - przy zachowaniu należytej ostrożności. Informacje. Parlament Europejski 2010. http://www.europarl.europa.eu/news/ public/story_page/039-76909-176-06-26- 906-20100625 ST076792-2010-25-06-2010/default_pl.htm
  10. Fura M.: Wszystkie wojny Google'a. "Dziennik. Gazeta Prawna". Magazyn, 9-11.07.2010.
  11. Internet Users Now Spending an Average of 13 Hours a Week Online, 23.12.2009. http://www.businesswire.com/portal/site/home/permalink/? ndmViewId=news_view&newsId=20091223005046&newsLang=en
  12. Williams K.: Media w Europie. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
  13. Omachel R.: Euroosioł. "Newsweek 13.06.2010.
  14. Majone G.: The 'Referendum Threat': the Rationally Ignorant Votem, and the Political Culture of the EU. RECON Online Working Paper 2009/04, http://www.recon- project.eu/main.php/RECON_wp_0904.pdf? fileitem=5456014
  15. Thiel M.: European Public Spheres and the EU's Communication Strategy: From Deficits to Policy Fit? "Perspectives on European Politics and Society" 2008, 9 (3).
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu