BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rogozińska-Mitrut Joanna (Akademia Morska w Szczecinie)
Tytuł
Znaczenie przewagi konkurencyjnej w zarządzaniu przedsiębiorstwem globalnym
Applying of Monitoring Data for Communal Water Network Management
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, 2010, nr 36, s. 351-364, bibliogr. 28 poz.
Słowa kluczowe
Popyt, Strategia przedsiębiorstwa, Przewaga konkurencyjna, Podaż
Demand, Corporation strategies, Competitive advantage, Supply
Uwagi
streszcz., summ..
Abstrakt
W artykule zaprezentowano zagadnienia dotyczące rangi przewagi konkurencyjnej w aspekcie nowoczesnego zarządzania przedsiębiorstwem. Rysując istotę i rolę przewagi konkurencyjnej oraz zaznaczając istotne cechy dzisiejszego otoczenia rynkowego przedsiębiorstwa podkreśla się, że budowa i podtrzymywanie przewagi jest dziś nie kończącym się procesem, którego realizacja jest wymogiem konkurencyjności w XXI wieku. (abstrakt oryginalny)

This article highlights great weight creating of competitive advantage for management of modem enterprises. In the paper, author is trying to explain why and how nowadays market environment requires of enterprises the bcginning ol process competitive advantage forming and sustaining. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Adamik A., Kształtowanie przewagi konkurencyjnej, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw" 1998, nr 6.
  2. Adamik A., Tymczasowość przewagi konkurencyjnej, "Ekonomika i organizacja przedsiębiorstwa" 1999, nr 9.
  3. Adamik A., Przymus budowy przewagi konkurencyjnej jako wymóg nowoczesnego zarządzania przedsiębiorstwem, w: Rozwój teorii i praktyki zarządzania strategicznego. Doświadczenia krajowe i międzynarodowe, Jeżak J. (red.). Łódź 2003.
  4. Begg D., Fischer S., Dombusch, Makroekonomia, PWE, Warszawa 1996.
  5. Czupiała J., Zarządzanie firmą w gospodarce rynkowej, Wyd. AE im. Oskara Langego, Wrocław 2002.
  6. Day G.S., Wensley R., Assessing Advantage: a Framework for Diagnosing Competitive Superiority, "Joumal of Marketing" 1998, April, nr 4.
  7. Grudzewski W. M., Hajduk K. 1., Projektowanie systemów zarządzania, Difin, Warszawa 2001.
  8. Godziszewski B., Globalizacja jako wyzwanie konkurencyjne dla polskich przedsiębiorstw, "Przegląd Organizacji"1997, nr 4.
  9. Hamel G., Prahald C. K., Przewaga konkurencyjna jutra, Bisiness Pres, Warszawa 1999.
  10. Hutt M. D., Speh W. Th., Zarządzanie marketingiem, PWN, Warszawa 1997.
  11. Kameschen D. R., Mckenzie R. B., Nardinelli C, Ekonomia, Gdańsk 1991.
  12. Koźmiński A. K., Zarządzanie międzynarodowe, PWE, Warszawa 1999.
  13. Lichtarski J., Podstawy nauki o przedsiębiorstwie. Wydawnictwo AE, Wrocław 2001.
  14. Markowski T., Konkurencyjność regionów, w: Ekonomiczne i środowiskowe aspekty zarządzania rozwojem miast i regionów, Wyd. UŁ, Łódź 2001.
  15. Moszkowicz M., Przewagi konkurencyjne - próba systematyzacji, w: Rozwój teorii i praktyki zarządzania strategicznego. Doświadczenia krajowe i międzynarodowe, Jeżak J. (red.). Łódź 2003.
  16. Nogalski B., Wrogowie przejęcia na polskim rynku kapitałowym jako przejaw global­izacji, w: Zarządzanie organizacjami gospodarczymi w warunkach globalizacji, Lewan­dowski J. (red.). Politechnika Łódzka, Łódź 2000.
  17. Olszewska B., Współczesne uwarunkowania zarządzania strategicznego, Wyd. Aka­demii Ekonomicznej im. Oskara Langego, Wrocław 2001.
  18. Penc J., Zarządzanie w warunkach globalizacji, Difin, Warszawa 2003.
  19. Romanowska M., Zarządzanie strategiczne firmą, CIM, Warszawa 1995.
  20. Rymarczyk J., Internacjonalizacja przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1996.
  21. Stankiewicz J. M., Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności w warunkach globalizacji, "Dom Organizatora", Toruń 2002.
  22. Stankiewicz J. M., Wpływ globalizacji na konkurencyjność przedsiębiorstwa, w:. Rozwój teorii i praktyki zarządzania strategicznego. Doświadczenia krajowe i międzynarodowe, Jeżak J. (red.). Łódź 2003.
  23. Steonmann H., Schreyogg G., Zarządzanie-podstawy kierowania przedsiębiorstwem. Kon­cepcje, funkcje przykłady. Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2001.
  24. Stonehouse G., Globalizacja. Strategia i zarządzanie, Felberg SJA, Warszawa 2001.
  25. Strategor, Zarządzanie firmą, PWE, Warszawa 1995.
  26. Supernat J., Management. Tezaurus kierownictwa. Kolonia Łtd, Wrocław 2000.
  27. Wąchol J., Procesy globalizacji w aspekcie rozszerzenia Unii Europejskiej - szansę i zagrożenia dla Polski, w: Gospodarka wobec wyzwań globalizacji, Stankiewicz J. (red.), Oficyna Wydawnicza UZ, Zielona Góra 2003.
  28. Wołowiec T., Wybrane aspekty sprawiedliwości opodatkowania i ekonomicznej efektywności, w: Organizacje komercyjne i niekomercyjne wobec wzmożonej konkurencji oraz wzrastających wymagań konsumentów , Nalepka A. (red.). Wyższa Szkoła Biznesu -NŁU, Nowy Sącz 2008.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1733-2842
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu