BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wypych Mirosław (Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi)
Tytuł
Pozycja konkurencyjna małych i średnich spółek na rynku giełdowym
Competitive Position of Small and Middle Companies on the Stock Market
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, 2008, nr 13, s. 351-360, tab., bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Spółki publiczne, Giełda, Małe i średnie przedsiębiorstwa
Public companies, Stock exchange, Small business
Uwagi
summ.
Abstrakt
Analiza przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw prowadzona jest w różnych obszarach - jednym z nich może być rynek giełdowy, miejsce notowań akcji spółek publicznych. Celem opracowania jest ocena pozycji konkurencyjnej giełdowego sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Analizą objęto spółki notowane na giełdzie w latach 2002-2007. W świetle wyników analizy małe i średnie spółki są mniej konkurencyjne w porównaniu ze spółkami dużymi. Podstawową przyczyną takiego stanu rzeczy jest stosunkowo niski poziom ich rentowności.(abstrakt oryginalny)

Analysis of the competitive advantage of the enterprise is being led in different areas - a stock market, a place of the quotation of shares of public companies can be one of them. In this paper an attempt has been made to assess of competitive position of polish public small and middle companies. Analysis was made by companies quoted on the stock market in the period 2002-2007. In the light of results of analysis small and middle companies are less competitive in the comparison to large companies. The cause of such a state of affairs is essential relatively low of their profitability.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Furman T.: Rynek dla firm z ideą. W: Almanach polskiego rynku kapitałowego. Przewodnik Inwestora. Gazeta Giełdy "Parkiet", grudzień 2007.
  2. Helfert E.A.: Techniki analizy finansowej. PWE, Warszawa 2004.
  3. Łuniewska M., Tarczyński W.: Metody wielowymiarowej analizy porównawczej na rynku kapitałowym. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
  4. Pierścionek Z.: Strategie rozwoju firmy. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.
  5. Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem. Uwarunkowania europejskie. Red. M. Strużycki. Difin, Warszawa 2002.
  6. Zarządzanie strategiczne. Systemowa koncepcja biznesu. Red. M. Moszkowicz. PWE, Warszawa 2005.
  7. Zdyb M.W.: Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw budowlano-montażowych notowanych na GPW w Warszawie. "Nasz Rynek kapitałowy" 2005, nr 2.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1733-2842
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu