BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Nowak Edward (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Rachunek kosztów działań w zarządzaniu relacjami z klientami
Activity-Based-Costing in the Customer Relationship Management
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, 2009, nr 19, s. 287-293, bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Relacje z klientami, Zarządzanie, Rachunek kosztów działań, Zarządzanie Kontaktami z Klientem
Relationships with customers, Management, Activity Based Costing (ABC), Customer Relationship Management (CRM)
Uwagi
streszcz., summ..
Abstrakt
Artykuł dotyczy problemu zarządzania relacjami z klientami. Zaprezentowano koncepcję wykorzystania zarządzania opartego na działaniach. Ukazano rolę rachunku kosztów działań w procesie zarządzania relacjami z klientami. Szczególną uwagę zwrócono na szacowanie wartości życiowej klientów.(abstrakt oryginalny)

The paper treats of the problem of the costumer relationship management. The concept of using of activity-based management has been presented. The role of activity-based costing in costumer relationship management process was shown. Special attention has been given to the evaluation of costumer lifetime value.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Blocher E J., Chen K.H., Cokins G., Lin T.W., 2005, Cost Management. A Strategic Emphasis, McGraw-Hill Irwin, New York.
  2. Cooper R., 1990, Cost Classification in Unit-Based and Activity-Based Manufacturing Cost Systems, "Journal of Cost Management", Autumn.
  3. Gupta S., Lehman D.R., 2003 Customers as Assets, "Journal of Interactive Marketing", vol. 19 No2.
  4. Kapłan R.S., Cooper R., 2000, Zarządzanie kosztami i efektywnością, Dom Wydawniczy ABC, Kraków.
  5. Ness J.A., Schroeck M.J., Letendre R.A., Douglas W.J., 2001, The role of ABM in measuring customer value. Part One, "Strategic Finance" March, vol. 82, 9.
  6. Ness J.A., Schroeck M.J., Letendre R.A., Douglas W.J., 2001, The role of ABM in measuring customer value. Part Two, "Strategic Finance" April, vol. 82, 10.
  7. Rybarczyk K., 2003, Rachunek kosztów klientów. W: Rachunkowość zarządcza i rachunek kosztów. Tom I, pod red. G.K. Świderskiej, Difin, Warszawa.
  8. Swift R.S., 2001, Accelerating Customer Relationship. Using CRM and Relationship Technologies, Prentice Hall, London.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1733-2842
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu