BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jędrysiak Agnieszka (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu), Piwoni-Krzeszowska Estera (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Znaczenie modelu biznesu w kształtowaniu przewagi konkurencyjnej na przykładzie UK-POL Sp. z o.o
Role of Business Model in Shaping a Competitive Advantage. An Example of UK-POL Ltd.
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2012, nr 276, s. 58-67, tab., bibliogr. 17 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Strategie i mechanizmy odnowy przedsiębiorstw
Słowa kluczowe
Modele biznesowe, Przewaga konkurencyjna
Business models, Competitive advantage
Uwagi
streszcz., summ.
Firma/Organizacja
UK-POL SP. Z O.O.
Abstrakt
Ciągłe zmiany zachodzące w otoczeniu wymuszają na przedsiębiorstwach elastyczne podejście do wykorzystywanego modelu biznesu. Jego analiza jest skutecznym narzędziem wspomagającym podejmowanie strategicznych decyzji w przedsiębiorstwie. W artykule przedstawiono przegląd literaturowy różnych definicji, ze szczególnym uwzględnieniem koncepcji business model canvas, według której przeprowadzono egzemplifikację przedsiębiorstwa UK-POL Sp. z o.o.(abstrakt oryginalny)

Continuous changes in the environment are forcing enterprises to use a flexible approach to their business model. The analysis is an effective tool for strategic decision-making. This paper presents an overview of various definitions of literature, with particular emphasis on the concept of business model canvas. There was conducted UK-POL Ltd. exemplification in accordance with this concept.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Afuah A., Business Models. A Strategic Management Approach, McGraw-Hill Irwin, New York 2004.
  2. Afuah A., Tucci C.L., Biznes internetowy. Strategie i modele, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  3. Amit R., Zott Ch., Business Model Innovation: Creating Value in Times of Change, Working Paper, czerwiec 2010, http://www.iese.edu/research/pdfs/DI-0870-E.pdf , 01.09.2012.
  4. Chan Kim W., Mauborgne R., Strategia Błękitnego Oceanu. Jak stworzyć wolną przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja stała się nieistotna, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2006.
  5. Chesbrough H., Rosenbloom R.S., The Role of the Business Model in Capturing Value from Innovation: Evidence from Xerox Corporation's Technology Spin-off Companies, "Industrial and Corporate Change" 2002, vol. 11, no. 3, s. 529-555.
  6. Ehiraj S., Guler I., Singh H., E-Business Models: Value Creation and Competitive Advantage, The Warton School, Vancouver 2000.
  7. Hamel G., Leading the revolution, Harvard Business School Press, 2002.
  8. Kołodziej R., Business Model Canvas czy Lean Canvas?, http://cocreation.bblog.pl/wpis,business;- model;canvas;czy;lean;canvas,67100.html, 1.09.2012.
  9. Linder J.C., Cantrell S., Changing, Business Models: Surveying the Landscape, Accenture Institute for Strategic Change, Chicago 2004.
  10. Magretta J., Why Business Models Matter?, "Harvard Business Review" 2002, vol. 80, no. 5, s. 3-8.
  11. Obłój K., Tworzywo skutecznych strategii, PWE, Warszawa 2002.
  12. Osterwalder A., Pigneur Y., Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Helion, Gliwice 2012.
  13. Piwoni-Krzeszowska E., Jędrysiak A., Kształtowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa lokalnego na przykładzie UK-POL Sp. z o.o., Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 164, red. B. Olszewska, Wrocław 2011, s. 114-121.
  14. Porter M.E., Strategy and the Internet, "Harvard Business Review on Advanced Strategy" 2002, no. 3.
  15. Porter M.E., What is Strategy, "Harvard Business Review", November-December 1996, s. 61-78.
  16. Rosing M. von, Applying Real-World BPM in an SAP Environment, SAP Press, Bonn 2011.
  17. Thomson A.A., Strickland A.J., Strategic Management Concepts and Cases, McGraw-Hill, New York 2003.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu