BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dziadkiewicz Anna (Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu), Juchniewicz Piotr (Uniwersytet Gdański)
Tytuł
Koncepcja zarządzania zmianą w organizacji
Idea of Change Management in Business Environment
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2013, nr 277, s. 15-23, wykr., bibliogr. 8 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : współczesne uwarunkowania i metody wspomagania procesu zarządzania zmianami
Słowa kluczowe
Zarządzanie, Lider w organizacji, Zarządzanie zmianami, Zmiany strukturalne
Management, Leader in the organization, Change management, Structural changes
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Zarządzanie zmianą to jeden ze sposobów na rewitalizację firmy, a nawet na zaprojektowanie jej na nowo. To często ostatni moment dla firmy niedającej sobie rady na konkurencyjnym rynku. Zmiana to nie tylko nowe normy, struktury, strategie, to przede wszystkim strach pracowników przed nowością. Artykuł prezentuje sposoby wdrożenia zmiany na przykładzie rynku ubezpieczeniowego, zastosowanie koncepcji zarządzania designem i rolę kierownictwa w procesie zarządzania zmianą zgodnie z etyką, budżetem i harmonogramem. (abstrakt oryginalny)

Change management is one of the ways of company revitalization, sometimes even its new design - often the last hope for a company which has problems on the competitive market. The change is not only new procedures, structures, strategies, but first of all - employees' fear of innovation. This article highlights the ways of change implementation, on the basis of insurance market, using design management' idea and the role of managers in the process of change management in accordance with ethics, budget and schedule. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Alexander L., Successfully implementing strategic decisions, "Long Range Planning", no. 3, http:// www.sciencedirect.com/science/article/pii/002463018590161X 18, dostęp 19.06.2011.
  2. Antoszkiewicz J.D., Zarządzanie zmianami w przedsiębiorstwie w celu wzrostu jego wartości, [w:] Zarządzanie wartością firmy, red. A. Szablewski, A. Herman, Poltext, Warszawa 1999.
  3. Borja de Mozota B., The four powers of design: a value model in Design Management, "Design Management Review" 2006, vol. 17, no. 2.
  4. Clarke L., Zarządzanie zmianą, Gebethner i S-ka, Warszawa 1997.
  5. Dziadkiewicz A., Koncepcja Design Management, [w:] Współczesne przedsiębiorstwo. Teoria i praktyka, red. A. Sopińska, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Warszawa 2012.
  6. Penc J., Strategia zarządzania, Placet, Warszawa 1994.
  7. Strategor, Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa 1995.
  8. Śliperski M., Bancassurance. Związki bankowo-ubezpieczeniowe, Difin, Warszawa 2002.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu