BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Cyfert Szymon (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)
Tytuł
Systemowy model organizacji: : perspektywa procesów odnowy organizacyjnej
The system Model of Organization: Prospect of Organizational Renewal Processes
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2012, nr 276, s. 123-129, rys., bibliogr. 12 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Strategie i mechanizmy odnowy przedsiębiorstw
Słowa kluczowe
Organizacja
Organisation
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie propozycji systemowego modelu organizacji wspierającej realizację procesów odnowy organizacyjnej. Punktem wyjścia w artykule uczyniono charakterystykę odnowy organizacyjnej, co w dalszej części pozwoliło na zaprezentowanie autorskiej propozycji systemowego modelu organizacji oraz jego elementów składowych.(abstrakt oryginalny)

The aim of this paper is to present the proposal of system model organization supporting the implementation of organizational renewal processes. The paper starts with a description of the basis of organizational renewal, which in the next part allows to present original proposals of system model of the organization and its component elements.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Afuah A., Business Models: A Strategic Management Approach, McGraw-Hill, New York 2004.
  2. Burgelman R.A., Intraorganizational ecology of strategy making and organizational adaptation: Theory and field research, "Organizational Science" 1991, vol. 2.
  3. Cyfert Sz., Krzakiewicz K., Balanced scorecard and business models as mechanisms for strategy formulation and implementation. Areas of synergy, "Management" 2011, vol. 15, no. 1.
  4. Fisken J., Rutherford J., Business models and investment trends in the biotechnology industry in Europe, "Journal of Commercial Biotechnology" 2002, vol. 8, no. 3.
  5. Govindarajan V., A contingency approach to strategy implementation at the business-unit level: Integrating administrative mechanism with strategy, "Academy of Management Journal" 1988, vol. 31, no. 4.
  6. Kaplan R.S., Norton D.P., Strategy Maps. Converting Intangible Assets into Tangible Outcomes, Harvard Business School Press, Boston - Massachusetts 2004.
  7. Majchrzak J., Przekształcenia polskich przedsiębiorstw w świetle teorii zmian organizacyjnych, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 2001.
  8. Osterwalder A., The Business-Model Ontology - A Proposition in Design Science Approach. Academic Dissertation, Ecole des Hautes Etudes Commerciales, Université de Lausanne, Lausanne 2004.
  9. Shafer S.M., Smith J.H., Linder J.C., The power of business models, "Business Horizons" 2005, vol. 48, no. 3.
  10. Skalik J., Bełz G., Istota systemu zarządzania w procesie kształtowania i rozwoju organizacji, [w:] Zmiana warunkiem sukcesu. Przeobrażenia systemów zarządzania przedsiębiorstwem, red. J. Skalik, Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław 2007.
  11. Strategor, Zarządzanie firmą. Strategie. Struktury. Decyzje. Tożsamość, PWE, Warszawa 1996.
  12. Volberda H.W., Baden-Fuller Ch., Bosch F.A.J., Mastering strategic renewal: mobilising renewal journeys in multi-unit firms, "Long Range Planning" 2001, vol. 34, issue 2.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu