- Autor
- Żarczyńska-Dobiesz Agnieszka (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
- Tytuł
- Przywództwo w procesie odnowy przedsiębiorstw
Leadership in the Process of Corporate Renewal - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2012, nr 276, s. 144-153, bibliogr. 13 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics - Tytuł własny numeru
- Strategie i mechanizmy odnowy przedsiębiorstw
- Słowa kluczowe
- Przedsiębiorstwo, Przywództwo
Enterprises, Leadership - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Podstawowym celem artykułu jest identyfikacja postaw kadry kierowniczej, wspierających odnowę przedsiębiorstw. Artykuł stanowi próbę odpowiedzi na pytanie, jaka powinna być rola przywództwa w okresie odnowy przedsiębiorstw, jakie kompetencje kierownictwo powinno doskonalić, aby obecnie i w przyszłości zapewnić sprawne funkcjonowanie całej organizacji. Istotne jest również zwrócenie uwagi, na fakt, że odnowę przedsiębiorstwa warunkuje między innymi sprawne i efektywne zarządzanie ludźmi, a przemiana, która ma się dokonać, nie obejdzie się bez strategicznej roli przywódcy. Rozważania prezentowane w opracowaniu mają charakter teoretyczno-empiryczny, w głównej mierze opierają się na literaturze z obszaru zarządzania oraz na przeprowadzonych badaniach empirycznych.(abstrakt oryginalny)
The main objective of this paper is to identify the attitudes of managers to support the renewal of companies. The article attempts to describe the positions that leadership should assume at the time of renewal and which skills the management should improve to ensure effective functioning of the whole organisation. It is also important to notice that the condition for the renewal of a company includes the efficient and effective management of people, and the change is not complete without a strategic leadership role. The considerations presented in the study are of theoretical-empirical character and they are based on management related literature and empirical studies.(original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego - Bibliografia
- Adair J., Rozwijanie umiejętności przywódczych, ABC a Wolters Kluwer business, Kraków 2007.
- Badaracco Jr J.L., The dicipline of building character, "Harvard Business Review" 1998, 03/04.
- Goffee R., Jones G., Bycie podwładnym, [w:] Przywództwo w sytuacjach przełomowych, Harvard Business Review, Helion, Gliwice 2006.
- Goleman D., Boyatzis R., McKee A., Ile kosztuje zły humor szefa, [w:] Przywództwo w sytuacjach przełomowych, Harvard Business Review, Helion, Gliwice 2006.
- Hatch M.J., Kostera M., Koźmiński A.K., Trzy oblicza przywództwa. Menedżer, artysta i kapłan, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2010.
- Kanter R.M., Chcesz wyciągnąć firmę z zapaści? Podnieś morale jej ludzi, "Harvard Business Review" 2003, art. nr R0306C.
- Lowney Ch., Heroiczne przywództwo. Tajemnice sukcesu firmy istniejącej ponad 450 lat, wyd. WAM, Kraków 2011.
- Pagonis W.G., Przywództwo w strefie walki, [w:] Przywództwo w sytuacjach przełomowych, Harvard Business Review, Helion, Gliwice 2006.
- Palmer R.E., Przywództwo doskonałe, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2010.
- Skalik J., Kluczowe obszary odnowy strategicznej przedsiębiorstwa, [w:] Zmiana warunkiem sukcesu. Odnowa przedsiębiorstw - czego nauczył nas kryzys?, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 128, Wrocław 2010.
- Skalik J., Kierownik w sytuacji kryzysowej, [w:] T. Listwan (red.), Sukces w zarządzaniu kadrami. Perspektywa globalna i lokalna, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 1032, Wrocław 2004.
- Terlink R., Harley-Davidson: Od przywództwa dyrektywnego do partycypacyjnego, "Harvard Business Review" 2003, art. nr R00411.
- Useem M., Lekcja przywództwa z Mount Everestu, [w:] Przywództwo w sytuacjach przełomowych, Harvard Business Review, Helion, Gliwice 2006.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
- Język
- pol