BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dąbrowski Paweł J. (Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie)
Tytuł
A jednak win-win : pragmatyka etyki przedsiębiorczości, czyli nowe spojrzenie na negocjacje
Still win-win : Pragmatism of Entrepreneurship, Or a New Look at the Negotiations
Źródło
Przedsiębiorczość - Edukacja, 2008, vol. 4, s. 266-272, bibliogr. 15 poz.
Tytuł własny numeru
Rola przedsiębiorczości w gospodarce opartej na wiedzy
Słowa kluczowe
Etyka, Przedsiębiorczość, Negocjacje
Ethics, Entrepreneurship, Negotiations
Uwagi
summ.
Abstrakt
Pytanie, "czy etyczny biznes jest zgodny, czy też sprzeczny z naturalną logiką", w literaturze etyki nieczęsto jest zadawane wprost, ale jest pytaniem fundamentalnym, na które muszą sobie odpowiedzieć przedsiębiorcy. (fragment tekstu)

All the entrepreneurs have to face the fundamental question: Is the business ethics contrary to the nature? This question is not often asked in academic writings on ethics, but clearly an important one. The paper attempts to review impact of relations between entrepreneurs and key stakeholders and the business bottom line. The results clearly show that a strategy based on mutually beneficial relations is not only socially desired, but brings also positive financial results. Relations with suppliers, staff and clients have been particularly closely considered. It has been suggested, that research review shall be considered in the teaching of entrepreneurship but also by managers, boards and investors. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Dyer J.H., Ouchi W.G., 1993, Japanese-style partnerships: giving companies a competitive edge, Sloan Management Review Fall, s. 51-63.
  2. Geng D., 2007, GM vs. Toyota: By the Numbers. http://www.npr.org/news/specials/gmvstoyota/ (sierpień 2007 r.).
  3. Hamel G., Prahalad C.K., 1994, Competing for the Future, Harvard Business School Press, Boston.
  4. Hart Ch.W., 2007, Beating the Market with Customer Satisfaction, HBR, March 1.
  5. Janman N., 2000, Real Estate Mistakes, Rowley Publications, Sydney.
  6. Kamiński K., 2006, Słodkie życie cukiernika, "Angora", nr 48 (858).
  7. Langfield-Smith K., 1998, Developing Co-operative Buyer Supplier Relationships: A Case Study of Toyota, "Journal of Management Studies", May, Volume 35, Issue 3.
  8. Michalik B., 2007, Sztuka negocjacji, www.nf.pl (lipiec 2007 r.).
  9. Peters T., 1992, Liberation Management Macmillan, London.
  10. Searle J., 2007, Return of Service BRW, March 1-7 2007.
  11. Shawcross M., 1997, Murdoch - Revised and Updated, Simon and Schuster, New York.
  12. Swift B., 2007, Aussie tries to force brokers into line, "The Australian Financial Review", 9 March.
  13. Tandukar A., 2005, Real Values, Real Profits, BRW, September 8-14.
  14. Thompson J., 2007, The Next Gear, BRW, March 1-7.
  15. Washington S., 2005, Trujillo's Service Faults, "Business Review Weekly", September 8-14.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2083-3296
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu