BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wysocki Sławomir (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Reguły wywierania wpływu - badanie menedżerów w organizacji
Rules of Exerting Influence - Research of Managers in Organization
Źródło
Nauki Społeczne / Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2013, nr 1 (7), s. 61-78, tab., bibliogr. 10 poz.
Tytuł własny numeru
Social Science / Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Słowa kluczowe
Manipulowanie ludźmi
People manipulation
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule zaprezentowano teorię oraz badania dotyczące sześciu reguł wywierania wpływu: reguły wzajemności, reguły zaangażowania i konsekwencji, reguły społecznego dowodu słuszności, reguły lubienia i sympatii, reguły autorytetu oraz reguły niedostępności. W badaniu wzięło udział trzynastu menedżerów z Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego, które jest jednym z większych zakładów pracy we Wrocławiu. Celem badania było sprawdzenie ich znajomości powyższych reguł.(abstrakt oryginalny)

The article presents theory and research concerning six rules of exerting influence such as: the rule of the reciprocity, the rule of the commitment and the consequence, the rule of social evidence of the rightness, the rule of liking and the sympathy, the rule of the authority and the rule of the unavailability. Thirteen managers from the urban transport company, one of the biggest work places in Wrocław, took part in the research. The aim of the study was to examine the managers' knowledge of the aforementioned rules.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Brent M., Dent. F., Wywieranie wpływu. Umiejętności i techniki przydatne do osiągnięcia sukcesu w biznesie, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2009.
  2. Cialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2009.
  3. Dawson R., Techniki skutecznego przekonywania dla biznesmenów, Wydawnictwo MTBiznes, Warszawa 2008.
  4. Doliński D., Techniki wpływu społecznego, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2008.
  5. Hadnagy C., Socjotechnika. Sztuka zdobywania władzy nad umysłami, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2012.
  6. Jarmuła A., Manipulacja i wywieranie wpływu na ludzi, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 2006.
  7. Mortensen K., Sztuka wywierania wpływu na ludzi. Dwanaście uniwersalnych praw skutecznej perswazji, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2006.
  8. Neumann R., Ross A., Kodeks władzy. Reguły manipulacji, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2010.
  9. Roger D., Techniki skutecznego przekonywania dla biznesmenów, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2007.
  10. Witkowski T., Psychomanipulacje, Biblioteka Moderatora, Taszów 2006.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2080-6019
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu