BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szostak Jacek
Tytuł
Charakterystyka wypalenia zawodowego menedżerów
Characteristics of Managers' Burnout
Źródło
Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 2010, nr 9, s. 62-69, bibliogr. 14 poz.
Economics and Organization of Enterprise
Słowa kluczowe
Menedżer, Wypalenie zawodowe, Kadra kierownicza
Manager, Professional burnout, Managerial staff
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Artykuł w zwięzły sposób charakteryzuje istotę i przejawy wypalenia zawodowego menedżerów. (abstrakt oryginalny)

The article concisely presents the essence and the signs of burning out syndrom. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Aronson E., Pines A. M., Kafry D., Ausgebrannt Psychologie heute, 10 (10), 21-27,1983.
  2. Buchka M., Hackenberg J., Das Bum out Syndrom bei Mitarbietern in der Behindertenhilfe. Ursachen - Formen - Hilfen. Dortmund: Verlag Modernes Lernen, 1987.
  3. Chmiel N., Psychologia pracy i organizacji, GWP, Gdańsk 2003.
  4. Fengler J., Pomaganie męczy. Wypalenie w pracy zawodowej. GWP Gdańsk 2001.
  5. Freudenberger H. J., North G., Burn out bei Frauen, über das Gefühl des Ausgebranntseins, Wyd. 9 Frankfurt M. Fischer 2002.
  6. Jechowska-Siwek A., Wypalenie zawodowe pracowników w teorii zarządzania zasobami ludzkimi - analiza interdyscyplinarna, niepublikowana praca licencjacka, WSZP Warszawa 2005.
  7. Krumpholz-Reichel A., Die grobe Müdigkeit, Psychologie heute, 29 (10), 20-29.
  8. Litzke S. M., Schuh H., Sires, mobbing i wypalenie zawodowe, Wyd. GWP, Gdańsk 2007.
  9. Maslach Gh., Leiter M. P., Die Wahrheit über Burn out. Stress am Arbeitsplatz und was Się dagegen tun können. Wien Springer, 2001.
  10. Ogińska-Bulik N., Stres zawodowy w zawodach usług społecznych, źródła, konsekwencje, zapobieganie, Wyd. Difin, Warszawa 2006.
  11. Ogińska-Bulik N., Wsparcie społeczne jako zasób chroniący menedżerów przed negatywnymi konsekwencjami stresu zawodowego, WSHE Łódź, 2004.
  12. Oppermann K., Weber E., Style porozumiewania się w pracy, GWP, Gdańsk 2007.
  13. http://www.pismo.niebieskalinia.pl/
  14. http://www.pracaizdrowie.com.pl/
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0860-6846
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu