BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bratnicki Mariusz (Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach), Gabryś Bartłomiej J. (Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
Tytuł
Orientacje czasowe a przedsiębiorczy rozwój : ujęcie z punktu widzenia zarządzania wiedzą
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, 2003, nr 36, s. 43-47, tab.
Słowa kluczowe
Rozwój przedsiębiorstwa, Czas w ekonomii, Zarządzanie wiedzą, Analiza czasu pracy
Enterprise development, Time and economy, Knowledge management, Working time analysis
Abstrakt
Czas odgrywa istotną rolę w większości współczesnych ujęć przedsiębiorczego rozwoju, ale rzadko jest to rola pierwszoplanowa. W niniejszym opracowaniu czas czy dokładniej orientacje czasowe stanowią centrum zainteresowania autorów. Podstawowe założenie, jakie przyjęto, mówi, że ramy czasowe dostarczają ważnej struktury nośnej dla wyjaśnienia i zrozumienia zachowań przedsiębiorczych oraz dla wyznaczania strategicznego tempa rozwoju organizacji. Umiejętność korzystania z języka czasu zarówno pogłębia, jak i poszerza nasze rozumienie dynamiki i kontekstu przedsiębiorczego rozwoju, a zarazem pozwala stworzyć nowe intelektualne możliwości badania i kształtowania tego procesu społecznego. Warunkiem powodzenia jest jednoczesne tworzenie szans i przewagi konkurencyjnej, co jest istotą strategii przedsiębiorczości. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Adams B., The Temporal Gaze: The Challenge for Social Theory in the Context of GM Food, "British Journal of Sociology" 2000, no. 1.
  2. Barnes R., Riess J.M., Expectancy, Attention and Time, "Cognitive Psychology" 2000.
  3. Blount S., Janicik G.A., When Plans Change: Examing How People Evaluate Timing Changes in Work Organizations, "Academy of Management Review" 2001, no. 4.
  4. Bluerdorn A.C., Time and Organizational Culture, w: Handbook of Organizational Culture and Climate, eds N. Ashkanasy, C. Wilderom, M. Peterson, Sage, Thousand Oaks 2000.
  5. Bratnicki M., Przedsiębiorczość i przedsiębiorcy współczesnych organizacji, Wyd. AE w Katowicach, Katowice 2002.
  6. DeMarco T., Slack: Getting Past Burnout, Busywork, and the Myth of Total Efficiency, Broadway Books, New York 2001.
  7. Dutrenit G., Learning and Knowledge Management in the Firm. From Knowledge Accumulation to Strategic Capabilities, Edward Elgar, Cheltenham-Northampton 2000.
  8. Fine C., Clock Speed, Pergeus Books, Cambridge 1998.
  9. Harvey M., Novicevic M.M., The Impact of Hypercompetitive "Time-scapes" on the Development of Global Mindset, "Management Decision" 2001, no. 6.
  10. Huy Q.N., Time, Temporal Capability and Planned Change, "Academy of Management Review" 2001, no. 4.
  11. Lee H., Liebenau J., Time in Organizational Studies: Towards a New Research Direction, "Organization Studies" 1999, no. 6.
  12. Mosakovski E., Earley P.Ch., A Selective Review of Time Assumptions in Strategy Research, "Academy of Management Review" 2000, no. 4.
  13. Perlow L.A., Finding Time: How Corporations, Individuals, and Families Can Benefit from New Work Practices, ILR Press, Ithaca 1997.
  14. Sadler-Smith E., Spicer D.P., Chaston I., Learning Orientations and Growth in Smaller Firms, "Long Range Planning" 2001, no. 2.
  15. Sztompka P., The Sociology of Social Change, Blackwell, Cambridge 1993.
  16. Teece D.J., Strategies for Managing Knowledge Assets: The Rule of Firm Structure and Institutional Context, "Long Range Planning" 2000, no. 1.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-2168
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu