BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Marcinkiewicz Cezary (Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu)
Tytuł
Nowoczesna koncepcja komunikacji marketingowej jako dialog przedsiębiorstwa z otoczeniem
The Modern Conception of Marketing Communication as a Dialogue Between the Company and its Business Environment
Źródło
Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pragmata Tes Oikonomias, 2011, z. 5, s. 103-116, bibliogr. 16 poz.
Słowa kluczowe
Komunikowanie marketingowe, Marketing relacji, Relacje z klientami
Marketing communication, Relationship marketing, Relationships with customers
Uwagi
summ.
Abstrakt
Niniejszy artykuł ma na celu wykazanie, że zdolność komunikowania stanowi zespół integralnych instrumentów marketingu - z jednej strony, a z drugiej wspomaga realizację rynkowych celów przedsiębiorstwa i ma niebagatelne znaczenie w całym procesie dialogu przedsiębiorstwa z otoczeniem. Dobry marketing to bowiem nie tylko przekaz informacji i posługiwanie się popularnymi frazesami, ale prawdziwe rozmowy i budowanie relacji z obecnymi i potencjalnymi klientami przedsiębiorstwa.(fragment tekstu)

The subject matter of marketing communication has been the focus of interest and research inquiry for many years. The conceptions formed in the last century seem to be already obvious, and hence unattractive. However, integrated marketing communication poses a challenge to competing enterprises of the second decade of XXI century. The aim of every marketing-oriented enterprise is the maximization of profits as seen from the angle of customer satisfaction. In the current diversity of market offer, the fact of simply creating a product which satisfies the needs of buyers and delivering it at a competitive price does not guarantee the achievement of this goal. It is due to the fact that the influence on the consumer is not only exerted by the creation of the name and logo of a company or by equipping the product with an attractive packaging or even by the selection of an optimum point-of-sale. Although, these elements are the means of conveying certain information they are not sufficient to create an effective integration system. The ability to communicate constitutes an integral instrument of marketing strategy and practical achievement of the market goals for enterprises. Moreover, it is gaining greater significance in the dialogue between the enterprise and its environment. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Dobiegała-Korona B. (red.), Kompozycja promocji, Centrum Informacji Menadżera, Warszawa 1997.
  2. Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, PWN, Warszawa - Kraków 1999.
  3. Klisiński J., Marketing, Wyd. WSM, Legnica 2004.
  4. Kłeczek R., Kowal W., Waniowski P., Woźniczka J., Marketing. Jak to się robi, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław - Warszawa - Kraków 1992.
  5. Kłeczek R., Kowal W., Waniowski P., Woźniczka J., Strategiczne planowanie marketingowe, PWE, Warszawa 2001.
  6. Kotler P., Marketing - analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wydawnictwo FELBERG SJA, Warszawa 1999.
  7. Marcinkiewicz C., Zarządzanie produktem turystycznym (z elementami psychologii), Oficyna Wyd. HUMANITAS, Sosnowiec 2010.
  8. Mattelart A., Teorie komunikacji: krótkie wprowadzenie, PWN, Warszawa 2001.
  9. Michalik M., Pilarczyk B., Komunikacja marketingowa (promocja), [w:] Kompendium wiedzy o marketingu, red. B. Pilarczyk, H. Mruk, PWN, Warszawa 2007.
  10. Musiałkiewicz J., Marketing, Wyd. EKONOMIK, Warszawa 1997.
  11. Nowacka A., Nowacki R., Podstawy marketingu, Difin, Warszawa 2006.
  12. Pomykalski A., Zarządzanie i planowanie marketingowe, PWN, Warszawa 2005.
  13. Rydel M., Komunikacja marketingowa, ODDK, Gdańsk 2001.
  14. Szeszycka I., Komunikacja marketingowa, [w:] Podstawy marketingu, red. J. Karwowski, Wyd. Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu w Szczecinie, Szczecin 1998.
  15. Wiktor J.W., Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, PWN, Warszawa 2005.
  16. Wojciechowski T., Marketingowo-logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2011.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2300-2999
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu