BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rekun Ivan (Klasyczny Prywatny Uniwersytet w Zaporożu)
Tytuł
Knowledge Society and Lifelong Learning
Kształcenie ustawiczne podstawą społeczeństwa opartego na wiedzy
Źródło
Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 2013, z. nr 31, s. 230-238, tab., bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Społeczeństwo oparte na wiedzy, Kształcenie dorosłych
Knowledge-based society, Adult education
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W czasach recesji wysokie globalne bezrobocie coraz bardziej marginalizuje cele gospodarcze, konkurencję i elastyczność rynku pracy. Większość ludzi narzeka na swoje życie i pracę, ponieważ są zmuszeni zmieniać pracę kilka razy w ciągu swojego życia, mimo wiedzy i umiejętności, które otrzymali w szkole. Tempo zmian jest tak duże, że technologia i wiedza szybko ulegają deprecjacji. Szkolnictwo nie nadąża za zmianami w stechnicyzowanym społeczeństwie. Nie można przygotować ludzi do życia w XXI wieku wykorzystując technologię z XIX wieku. (abstrakt oryginalny)

During times of high unemployment and a lack of job security, further vocational training is all too often put on the sidelines in favors of economic competition objectives and labour market flexibility. Most people change careers several times in their lives, even though what they learned in school was designed to prepare them for their first career; the pace of change is so fast that technologies and skills to use them become obsolete. School-to-work transition is insufficiently supported. We cannot prepare people to live in a twenty-first century world using nineteenth century technology. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Best, F., Stern, B., July 1977, Education, work, and leisure; must they come in that order? In Monthly Labor Review. Washington, No. 100 (7), pp. 3-10.
  2. Drucker P.F., 1994, Drucker, P.F., The Age of Social Transformation. The Atlantic Monthly (November), pp. 53-80 -1994.
  3. Fischer, G., 1994, Putting the Owners of Problems in Charge with Domain-Oriented Design Environments. In D. Gilmore, R. Winder, & F. Detienne (Eds.), User- Centered Requirements for Software Engineering Environments, Springer Verlag, Heidelberg, pp. 297-306.
  4. Gaullier, X., 2003, Le temps des retraites: les mutations de la societe salariale. Paris: Editions du Seuil et la Republique des Idees.
  5. Jarvis, P., Parker, S. May-June, 2003, Editorial: learning to live together: lessons from the present in International Journal of Lifelong Education Vol. 22, No. 3, pp. 219-220. London: Taylor & Francis Ltd.
  6. Kay, A. (1996) Revealing the Elephant: the Use and Misuse of Computers in Education, Educom Review, 31(4), pp. 22-28.
  7. OECD 1999, Employment protection and labour market performance, Employment Outlook, Paris.
  8. Tkach A., Tkach T., 2011, The global financial crises and management in metallurgical indasyry of Ukraine, Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskej nr 280. Zarządzanie i Marketing. Kwartalnik, z. 18 (nr 1/2011), s.113-121.
  9. 2000a, From initial education to working life: Making transitions work, Paris.
  10. 2000b, Literacy in the information age. Final report of the international adult literacy survey, Paris.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1898-5084
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu