BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Józwiak Piotr (Politechnika Łódzka)
Tytuł
Grywalizacja w crowdsourcingu
Gamification in Crowdsourcing
Źródło
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Łódzka, 2013, z. 55, nr 1154, s. 215-220, rys., bibliogr. 11 poz.
Słowa kluczowe
Internet, Marketing internetowy, Platformy internetowe, Gry symulacyjne, Grywalizacja, Crowdsourcing
Internet, e-marketing, Internet platforms, Simulation games, Gamification, Crowdsourcing
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule przeanalizowano możliwość wykorzystania koncepcji grywalizacji w ramach serwisów crowdsourcingowych. W pierwszej części zostały zaprezentowane definicje grywalizacji i crowdsourcingu i ich wzajemnego oddziaływania. Kolejna część zawiera przykładowy model platformy crowdsourcingowej z elementami grywalizcji. (abstrakt oryginalny)

In article use of gamification concepts in crowdsourcing solutions was analyzed. In first part their definitions were presented with analysis of their relation. Later model of crowdsourcing platform with gamificaton elements is placed. As it can be noticed gamification seems easily integrating with croudsourcing platform concept. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. http://oxforddictionaries.com/detinition/english/gamitication, strona z 2013.01.30.
  2. Józwiak P.: Modele serwisów internetowych otwartych innowacji, Studia ekonomiczne Regionu Łódzkiego, PTE Łódź 2012.
  3. Malone T.W.: Toward a Theory of Intrinsically Motivating Instruction, Cognitive Science 1981.
  4. McGonigal J.: Reality Is Broken, The Penguin Press, Nowy Jork 2011, s. 21.
  5. Tkaczyk P.: Grywalizacja. Jak zastosować reguły gier w działaniach marketingowych, Helion, One Press 2012 Gliwice.
  6. Zichermann G., Cunningham Ch.: Gamification by Design Implementing Game Mechanics in Web and Mobile Apps, Sebastopol 2011, s. 35-67.
  7. http://oxforddictionaries.com/definition/english/crowdsource?q=crowdsourcing, strona z 2013.01.30.
  8. Estelles-Arolas E., Gonzales-Ladron-de-Guevara F.: Towards an integrated crowdsourcing definition, Journal of Information Science 38/2012.
  9. Youden D., Lee J., Angsuwat J.: Harnessing the power of crowdsourcing. Does your company stand out in a crowd? PWC 2011.
  10. Tapscott D., Williams A.D.: Macrowikinomics, Penguin, Toronto 2010.
  11. Meloni W., Gruener W.: Gamification in 2012, M2Research raport pl8.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-2599
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu