BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Trębecki Jacek (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu), Freitag Alan (Uniwersytet Północnej Karoliny w Charlotte, Stany Zjednoczone)
Tytuł
Organizacja i narzędzia komunikowania wewnętrznego : analiza przypadku
Internal Relations Tools - Case Study
Źródło
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2012, nr 249, s. 155-163, tab., bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Public relations, Komunikowanie, Komunikowanie wewnętrzne, Motywowanie pracowników, Metodologia badań
Public relations, Communication, Internal communication, Motivating employees, Research methodology
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule opisano wyniki badań, które wiosną 2012 roku, w ramach międzynarodowego projektu badawczego, przeprowadzono w jednym z wielkopolskich przedsiębiorstw. Celem artykułu i przytoczonych w nim badań było oszacowanie nastawienia pracowników do komunikowania wewnętrznego i ocenienie ich preferencji jeśli chodzi o narzędzia i kanały komunikowania wewnętrznego. Autorzy chcieli w ten sposób sprawdzić dwie hipotezy, pierwszą - że pracownicy zwykle najwyżej oceniają własne morale, drugą - że preferują bezpośrednie narzędzia komunikowania wewnętrznego. (abstrakt oryginalny)

This report features studies on multinational research project conducted in one of the companies in Greater Poland in the spring of 2012. The aim of the article and the surveys included therein is to study how employees evaluate intercommunication and what tools and internal communication channels are preferred. Researchers wanted to verify the hypothesis that employees usually estimate their own morale most positively and prefer direct tools of internal communication. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Center, A.H., Jackson, P., Smith, S., Stansberry, F.R., 2008, Public Relations Practices: Managerial Case Studies and Problems, Pearson, New York,
  2. Freitag, A.R., Picherit-Duthler, G. 2008, A Hierarchical Model for Employee Benefits Communication Based on Media Richness Theory, Public Relations Journal, vol. 2, no. 1.
  3. Kenawy, M., 2008, Zanim rozpocznie się audyt, RRCC edukacja, http://komunikat.rrcc.pl/2008/06/06/zanim-rozpocznie-sie-audyt- [dostęp 15.01.2009].
  4. Stoner, J., Freeman, R., Gilbert, D., 2001, Kierowanie, PWE, Warszawa, s. 436.
  5. Tarczydło, B., 2009, Wewnętrzne public relations przedsiębiorstwa, wybrane przykłady, w: Tworzydło, D., Chmielewski, T. (red.), Problemy i wyzwania public relations w świetle badań i praktyki, WSIZ, Rzeszów.
  6. Trębecki, J., 2012, Konwergencja obszarów komunikowania wewnętrznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
  7. Wojcik, K., 2011, Public relations, wiarygodny dialog z otoczeniem, Placet, Warszawa.
  8. Zerfass, A., Moreno, A., Tench, R., Verćić, D., Verhoeven, P., 2012, European Communication Monitor 2011, Trends in Communication Management, Euprera/University of Leipzig, Brussels.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1689-7374
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu