- Autor
- Miciuła Ireneusz (Uniwersytet Szczeciński)
- Tytuł
- Metodyka wyceny wartości przedsiębiorstwa według koncepcji MDR, a kryzys zaufania
Methods of Valuation of the Company According to the Concept of MDR, a Crisis of Confidence - Źródło
- Zarządzanie i Finanse, 2012, R. 10, nr 4, cz. 2, s. 65-74, tabl., bibliogr. 11 poz.
Journal of Management and Finance - Słowa kluczowe
- Metody wyceny przedsiębiorstwa, Metody majątkowe wyceny przedsiębiorstw, Metoda dochodowa
Business valuation method, Asset-based business valuation methods, Income method - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- W artykule ukazano klasyfikację metod wyceny przedsiębiorstwa. Przedstawiono i poddano analizie stosowane metody wyceny przedsiębiorstw oraz przy uwzględnieniu cech dobrej wyceny zaproponowano metodykę wyceny według koncepcji MDR, która w szerokim spektrum mierzy efektywność działań przedsiębiorstwa przez pryzmat wartości firmy. Jednocześnie przedstawiono przyczyny współczesnego kryzysu zaufania do metodologii wyceny przedsiębiorstw. (abstrakt oryginalny)
The article shows the classification of methods of company valuation. Presented and analyzed the methods of business valuation and taking into account the characteristics of good pricing valuation methodology proposed by the concept of MDR, which measures the effectiveness of a broad spectrum of business activities through the prism of goodwill. At the same time presents the causes of the contemporary crisis of confidence in the methodology of business valuation. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Borowiecki R., Czaja J., Jaki A. (2005), Nowe metody szacowania wartości przedsiębiorstw, Przegląd Organizacji, LIBER, Warszawa.
- Cornell B. (1999), Metody i narzędzia efektywnej wyceny spółek, LIBER, Warszawa.
- Jaki A. (2008), Wycena i kształtowanie wartości przedsiębiorstwa, Oficyna, Kraków.
- Kufel M. (1992), Metody wyceny przedsiębiorstw, Wyd. "Park", Bielsko - Biała.
- Machała R. (2009), Zarządzanie finansami i wycena firmy, Wyd. Oficyna, Wrocław.
- Mączyńska E. (2005), Wycena przedsiębiorstw, Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, Warszawa.
- Miles R.C. (1984), Basis Business Appraisal, John Wiley & Sons, New York.
- Nahotko S. (1998), Współczesne metody wyceny wartości przedsiębiorstwa, Oficyna Wydawnicza, Bydgoszcz.
- Nita B. (2007), Metody wyceny i kształtowania wartości przedsiębiorstwa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
- Panfil M. (2009), Wycena biznesu w praktyce - metody, przykłady, MT Biznes.
- Zarzecki D. (1999), Metody wyceny przedsiębiorstw, Fundacja Rozwoju Rachunkowości, Warszawa.
- Cytowane przez
- ISSN
- 2084-5189
- Język
- pol