BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Białas Sylwia, Wojnarowska Małgorzata
Tytuł
Bariery dzielenia się wiedzą na uczelniach publicznych
Źródło
e-mentor, 2013, nr 1, s. 56-59, bibliogr. 14 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie wiedzą, Społeczeństwo oparte na wiedzy, Szkolnictwo wyższe
Knowledge management, Knowledge-based society, Higher education
Uwagi
streszcz.
Firma/Organizacja

Abstrakt
Celem niniejszego opracowania jest przedstawienie problemów z zakresu zarządzania wiedzą występujących na uczelniach publicznych. W szczególności poświęcono uwagę procesowi dzielenia się wiedzą. Na podstawie badań przeprowadzonych wśród pracowników wydziałów ekonomicznych i zarządzania polskich uczelni publicznych podjęto próbę określenia głównych barier tego procesu. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Abdullah R. [i in.], An Empirical Study of Knowledge Management System Implementation in Public Higher Learning Institution, "International Journal of Computer Science and Network Security" 2008, nr 8 (1), s. 281-290.
  2. Austin A.E., Faculty cultures, faculty values, "New Directions for Institutional Research" 1990, nr 68, s. 61-74.
  3. Dyson L.E., Barriers to Sharing and Creating Knowledge in Higher Education, [w:] M. Khosrow-Pour (red.), Innovation through information technology, IRMA International Conference, Idea Group Publishing, 2004.
  4. Eurydice, Zarządzanie szkolnictwem wyższym w Europie. Strategie, struktury, finansowanie i kadra akademicka, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Warszawa 2009, Strategia rozwoju szkolnictwa wyższego w Polsce do 2020 roku - wariant drugi, http://www.nauka.gov.pl/fileadmin/user_upload/Finansowanie/fundusze_europejskie/PO_KL/Projekty_systemowe/20100727_Strategia_rozwoju_SW_w_Polsce_do_2020_roku_war_2.pdf , [10.02.2013].
  5. Hofstede G., Culture's consequences. Comparing values, behaviors, institutions and organizations across nations, Sage Publications, Thousand Oaks, Londyn-New Delhi 2001, s. 500-501.
  6. Kidwell J.J., Linde K.M.V., Johnson S.L., Applying corporate knowledge management practices in higher education, "Educause Quarterly" 2000, nr 3 (4), s. 28-33.
  7. Kim S., Ju B., An analysis of faculty perceptions: Attitudes towards knowledge sharing and collaboration in an academic institution, "Library & Information Science Research" 2008, nr 30 (4), s. 282-290.
  8. Liao S.H., Chang J.C., Cheng S.C., Kuo C.M., Employee relationship and knowledge sharing: a case study of a Taiwanese finance and securities firm, "Knowledge Management Research and Practice" 2004, nr 2, s. 24-34.
  9. Norris D.MLefrere . P., Mason J., Making knowledge services work in higher education, "Education Review" 2006, nr 41 (5), s. 84-101.
  10. Rola uniwersytetów w Europie wiedzy, Komisja Europejska, Bruksela, 10.01.2003.
  11. Rowley J., Is higher education ready for knowledge management, "The International Journal of Educational Management" 2000, nr 14 (7), s. 325-333.
  12. Schuetze H.G., Innowacje przemysłowe a tworzenie i rozpowszechnianie wiedzy: implikacje dla związku uczelni z przemysłem, [w:] Zarządzanie wiedzą w społeczeństwie uczącym się, OECD, Warszawa 2003, s. 158.
  13. Sizer J., Research and the knowledge age, "Tertiary Education and Management" 2001, nr 7 (3), s. 227-30.
  14. Tierney W., Organizational culture in higher education: defining the essentials, "Journal of Higher Education" 1988, nr 59 (1), s. 2-21.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1731-6758
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu