BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Doligalski Tymoteusz
Tytuł
Platformy wielostronne: : istota i rozwój relacji z klientami
Źródło
e-mentor, 2013, nr 1, s. 66-73, rys., bibliogr. 22 poz.
Słowa kluczowe
Relacje z klientami, Portale internetowe, Serwis aukcyjny
Relationships with customers, Web portals, Auction website
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
Platformy wielostronne (firmy działające na tzw. rynkach wielostronnych) obsługują dwie rozłączne, choć wzajemnie komplementarne grupy klientów. Dla prawidłowego działania platforma wielostronna powinna zachować odpowiednie proporcje pomiędzy współzależnymi grupami klientów. W artykule opisano specyfikę rozwoju relacji z klientami oraz możliwości konkurowania platform wielostronnych1. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Casadesus-Masanell R., Hałaburda H., When Does a Platform Create Value by Limiting Choice?, Harvard Business School, Working Paper 11-030, 2011.
  2. Doligalski T., Efekty sieciowe a strategie produktowe, "Marketing i Rynek" 2010, nr 11.
  3. Doligalski T., Internet w zarządzaniu wartością klienta, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013. Książka dostępna jest w wersji elektronicznej na stronie: http://www.marketing-internetowy. edu.pl/ksiazka/.
  4. Evans D.S, The Antitrust Economics of Multi-Sided Platform Markets, "Yale Journal of Regulation", lato 2003, s. 327-379.
  5. Evans D.S., Hagiu A., Schmalensee R., Invisible Engines. How Software Platforms Drive Innovation and Transform Industries, The MIT Press, 2006.
  6. Evans D.S., Schmalensee R., Kod katalizatora. Strategie najbardziej dynamicznych firm świata, Wolters Kluwer Polska, 2010.
  7. Google's key success factors, prezentacja firmy Faber Novel, 2008.
  8. Tellis G.J., Yin E., Niraj R., Does Quality Win? Network Effects Versus Quality in High-Tech Markets, "Journal of Marketing Research"2009, t. XLVI.
  9. Gupta S., Mela C.F., Produkt za darmo? Oblicz, kiedy bezpłatna oferta ma sens, a kiedy nie, "Harvard Business Review Polska" 2008, nr 70.
  10. Hagiu A. , Two-Sided Platforms: Pricing and Social Efficiency, RIETI Discussion Paper Series 04-3-035.
  11. Hagiu A.,. Yoffie D., Jaka jest twoja strategia współpracy z firmą Google, "Harvard Business Review Polska", luty 2010, nr 84.
  12. Hałaburda H., Piskorski M.J., Platforms and Limits to Network Effect, Harvard Business School, Working Paper, 10-089, 2011.
  13. http://www.swistak.pl/usluga.php?id=501, [24.01.2013].
  14. http://www.youtube.com/watch?v=IFt_g2kMDYg, [24.01.2013].
  15. Klemperer P., The competitiveness of markets with switching costs, ,,Rand Journal of Economics" 1987, t. 18, nr 1.
  16. Regulamin aukcji internetowej Allegro dostępny na stronie: http://www.allegro.pl/country_pages/1/0/user_agreement. php#rule9, [24.01.2013].
  17. Regulamin korzystania z komunikatora Gadu-Gadu dostępny jest na stronie http://www.gg.pl/prawne/regulamin,[24.01.2013].
  18. Rochet J.Ch, Tirole J, Platform Competition in Two-Sided Markets, "Journal of European Academic Association" 2004, t. 1, nr 4.
  19. Wang Q., Chen Y., Xie J., Survival in Markets with Network Effects: Product Compatibility and Order-of-Entry Effects, "Journal of Marketing" 2010, t. 74, nr 4.
  20. Wartości te zwane są również wartościami niezależnymi i synchronizującymi; por. R. Kowalski, Efekty sieciowe a błędy rynku, "Zeszyty Naukowe Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego" 2005, nr 3.
  21. Williamson E., Transaction-Cost Economics: The Governance of Contractual Relations, "Journal of Law and Economics" 1979, t. 22, nr 2.
  22. Yoffie D., Kwak M., Strategia judo. Jak obrócić silne strony konkurentów na swoją korzyść, Helion, Gliwice 2005.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1731-6758
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu