BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Maślankowski Jacek
Tytuł
Model gromadzenia wymagań biznesowych dla hurtowni danych
Model gathering business for data warehouse
Źródło
Monografie i Opracowania / Szkoła Główna Handlowa, 2010, nr 574, s. 157-170, rys., bibliogr. 15 poz.
Tytuł własny numeru
Współczesne aspekty informacji. T. 3
Słowa kluczowe
Hurtownie danych, Wywiad gospodarczy, Struktura organizacyjna
Data warehouse, Business intelligence, Organisational structure
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Hurtownie danych są bazami danych ustrukturalizowanymi na zapytania i raportowanie. Rozdział ma na celu zaprezentowanie modelu gromadzenia wymagań biznesowych dla hurtowni danych. Przesłanką do utworzenia przedstawionego modelu było badanie przeprowadzone przez autora rozdziału w polskich organizacjach gospodarczych wykorzystujących hurtownie danych, które dowodzi, iż gromadzenie danych jest ważkim problemem w procesie implementacji tych systemów. Autor stara się dowieść, iż nie powinno się realizować budowy hurtowni danych bez wcześniejszego rozpoznania potrzeb informacyjnych decydentów oraz zdefiniowania procesów zachodzących w przedsiębiorstwie. Używanie zaproponowanego przez autora modelu gromadzenia wymagań pozwala na zapewnienie, że hurtownia danych przyniesie relatywne korzyści dla osób z niej korzystających. (abstrakt oryginalny)

Data warehouses are databases that are structured for queries and reporting. The goal of this chapter is to present the model of identifying business requirements in organization. The article is based on research taken in Polish organizations that use data warehouses. The research proves that gathering requirements has the key role in data warehousing implementation. In this chapter is presented the concept for gathering business requirements. Author tries to demonstrate that it is impossible to implement data warehouses without collecting full information about processes that are used in organization. Using the method proposed by author leads to make sure, that the data warehouse will give relative benefits for employees who are using it. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Inmon W.H., Building the Data Warehouse. Third Edition., John Wiley&Sons, 2002.
  2. Todman C., Projektowanie hurtowni danych, zarzadzanie kontaktami z klientami (CRM), WNT, Warszawa 2003.
  3. Kimball R. Ross M., The Data Warehouse Toolkit. Second Edition. The Complete Guide to Dimensional Modeling, John Wiley & Sons, 2002.
  4. Almeida M. Ishikawa M. Reinschmidt J. Roeber T., Getting Started with Data Warehouse and Business Intelligence, IBM Press, San Jose, 1999.
  5. Rud O.P., Data Mining Cookbook. Modeling Data for Marketing, Risk, and Customer Relationship Management, John Wiley & Sons, 2001.
  6. Imhoff C. Galemmo N. Geiger J., Mastering Data Warehouse Design. Relational and Dimensional Techniques, John Wiley & Sons, 2003.
  7. Rob D., Text mining tools take on unstructured data, Computerworld - June 21, 2004.
  8. Sullivan D., Document Warehousing and Text Mining, Wiley, 2001.
  9. Berry M.W. (Ed.), Survey of Text Mining, Springer, 2004.
  10. Marco D., Building and Managing the Metadata Repository: A Full Lifecycle, Guide, John Wiley & Sons, 2000.
  11.   Creese G., Volume Analytics: Duo-mining: Combining Data and Text Mining, DMRe- view, September 2004.
  12. Bendell T. Boulter L., Benchmarking, WPSB, Kraków 2000.
  13. Longman C., Barker R., CASE* MethodSM, WNT, Warszawa 2001.
  14. Feinberg D., Beyer M.A, (2006) Magic Quadrant for Data Warehouse Database Management Systems, Gartner RAS Core Research Core, 12 September 2006.
  15. Jarke M., Quix C., Hurtownie danych w praktyce, [w:] Jarkę M., Lenzerini M., Vassiloiu Y., Vassiliadis P., Hurtownie danych. Podstawy organizacji i funkcjonowania., WSiP, Warszawa, 2003.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0867-7727
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu