BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Małachowski Andrzej
Tytuł
Internet jako platforma konkurencji mediów komunikacyjnych
Internet as a platform of competition with communication media
Źródło
Monografie i Opracowania / Szkoła Główna Handlowa, 2010, nr 574, s. 127-147, rys., bibliogr. 34 poz.
Tytuł własny numeru
Współczesne aspekty informacji. T. 3
Słowa kluczowe
Internet, Konkurencja, Platformy internetowe, Wykluczenie społeczne
Internet, Competition, Internet platforms, Social exclusion
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W drugiej połowie dekady XXI wieku jesteśmy i będziemy świadkami, uczestnikami, konsumentami fundamentalnych zmian, jakie niesie za sobą Internet na rynku tradycyjnych mediów komunikacyjnych. Zachodzące przemiany są tak głębokie, że zmieniają kształt naszej cywilizacji, gospodarki, kultury, społeczeństwa. W prowadzonych rozważaniach przeprowadzono diagnozę i analizę konkurencyjnego wpływu Internetu, jako uniwersalnego, globalnego medium komunikacyjnego na tradycyjny rynek wybranych mediów: prasy, telefonii, radia, telewizji i filmu. Nakreślono też perspektywy przewartościowań, które przyniesie Internet na rynku tych mediów. Rozważania dokumentowano faktografią światową i krajową. (abstrakt oryginalny)

At the end of the first decade of the 21st century we are, and will be, witnesses, participants and consumers of fundamental changes brought about by the Internet on the market of traditional communication media. The ongoing changes are so deep that they start to affect the shape of our civilization, economy, culture and society. This paper aims to diagnose and analyse the competitive influence of the Internet as a universal and global communication medium on the traditional market of selected media: the press, telecommunication, radio, television and film. Perspectives for re-evaluation of traditional media are shown, as brought about by the Internet. The discussion is documented by factographic reference, both domestic and international. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. [BEND06] Bendyk E. 2006. Komórkowcy, sieciuchy, "Polityka", 26 października.
  2. [BEND06a] Bendyk E. 2006. Świat za darmo?, "Polityka", 4 marca.
  3. [BEND07] Bendyk E. 2007. Rewolucja w kulturze, "Polityka", Cywilizacja, Zeszyt 11, maj.
  4. [BIAL07] Białkowski R. 2007. Microsoft występuje przeciwko Google i YouTube. "Puls Biznesu", 7 marca.
  5. [BILI07] Biliński K.2007. Joost: telewizja w P2P- rusza na całego i... działa, www.pcworld.pl/news, listopad.
  6. [BIEN05] Bieńkowski T. 2005. Czy to jeszcze pecet?, "Gazeta Wyborcza", 2 grudnia.
  7. [CASA06] Casad J.2006. Świat podnosi słuchawkę, "Linux Magazine", marzec.
  8. [CWIK08] Ćwiklak D.2008. Wypożyczalnia filmów w iTunes, www.gazetawyborcza.pl, marzec 2008.
  9. [DLUD08] Długi P. 2008. Przyszłość mediów, http://www.epr.pl/czytelniatrzy, luty 2008.
  10. [GRYN06] Grynkiewicz T. 2006. Gazety na e-papierze już w 2007 roku ?, http://gospodarka.gazeta.pl, wrzesień.
  11. [GODO6] Godlewski K.2006. Pospolite ruszenie sieciowe, http//:focus.pl, grudzień.
  12. [HOCH07] Hochmuth P. 2007. VoIP, Network World, czerwiec.
  13. [INF006] Informacja redakcyjna. 2006. www.polityka.pl, październik.
  14. [INTE06] Internet zyskuje kosztem telewizji kablowej i telefonii stacjonarnej. 2006. www.intemetstandard.pl, listopad.
  15. [KOJUO6] Kowalski T., Jung B. 2006. Media na rynku: wprowadzenie do ekonomiki mediów, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  16. [KONS04] Konsumpcja mediów. 2004. Raport PBI/Gemius, www.gemius.pl, październik.
  17. [KONSO8] Konsumpcja mediów. Sposoby korzystania z mediów wśród internautów. 2008. Raport PBI/Gemius, www.audyt.gemius.pl/analizy, czerwiec.
  18. KTC)_07] Kto chętniej ogląda internetową telewizję? 2007. http://wirtualnemedia.pl/document, wrzesień.
  19. [KUBL08] Kublik A. 2008. Gazprom szykuje telewizję w Internecie, www.gospodarak.gazeta.pl/IT
  20. [MALA07] Małachowski A. 2007. Hiperkonkurencja operatorów telekomunikacyjnych w Polsce, mat. konf. Informacja w społeczeństwie XXI wieku, UWM Olsz¬tyn, SGH Warszawa.
  21. [MULE07] Murawski J., Lemańska M. 2007. Zielone światło dla cyfrowej rewolucji w telewizji, www.rzeczpospolita.pl, luty.
  22. [NIED07] Niedzielewski D. 2007. IPTV i płatna telewizja liderami rynku multimediów, http://www.networld.pl/news, czerwiec.
  23. [NOWE07] Nowe media. 2007. Informacja z serwisu www.nowemedia.pl, maj.
  24. [POUO8] Polityka prowadzi. 2008, www.polityka.pl, czerwiec.
  25. [POZN07] Poznański P. 2007. Popularna komórka, www.gazetawyborcza.pl, czerwiec.
  26. [PRAW08] Prawdziwe tanie dzwonienie.2008. "Businessman.pl", kwiecień.
  27. [ROZYO6] Różyński P. 2006. Polskie kina chcą na giełdę, www.gazeta-it.pl, listopad.
  28. [RUDZ07] Rudzki P. 2007. Na całym świecie rośnie sprzedaż gazet codziennych, http://new-arch.rp.pl/artykul, maj.
  29. [SLUC07] Słuchanie radia. 2007. Raport PBI/Gemius: Konsumpcja mediów, www.gemius.pl, listopad.
  30. [STASI07] Stasiak P. 2007. Trzej na platformie, www.polityka.pl, maj.
  31. [STRZ06] Strzelecka M. 2006. Słuchaczu, sprofiluj się sam, www.gazetawyborcza.pl, listopad.
  32. [SWID06] Świderek T. 2006. Potrójne nieporozumienie z kabla, www.gazetawyborcza.pl, czerwiec.
  33. [SZLE07] Szlendak K. 2007. Polska prasa w dobie konwergencji, http//: www.intemetstandard.pl/news, październik.
  34. [WIER06] Wierzchowska M.2006. Radio na wizji, www.pulsbiznesu.pl, październik.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0867-7727
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu