BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sołoma Andrzej
Tytuł
Popyt właścicieli mikro-I małych firm na tradycyjną i elektroniczną komunikację z bankami (na podstawie badań w województwie warmińsko-mazurskim)
Demand of small business owners for traditional and electronic communication with bank (based on research in Warmińsko- Mazurskie voivodeship)
Źródło
Monografie i Opracowania / Szkoła Główna Handlowa, 2010, nr 574, s. 209-2019, tab., biblior. 12 poz.
Tytuł własny numeru
Współczesne aspekty informacji. T. 3
Słowa kluczowe
Mikroprzedsiębiorstwo, Małe i średnie przedsiębiorstwa, Elektroniczna komunikacja, Sektor bankowy
Micro-enterprise, Small business, Electronic communication, Banking sector
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Województwo warmińsko-mazurskie
Warmian-Masurian Voivodeship
Abstrakt
Odpowiedzi uzyskane od 370 właścicieli mikro- i małych przedsiębiorstw usytuowanych na Warmii i Mazurach wykazały, iż wprawdzie dość jednoznacznie optują oni za wprowadzanymi przez banki innowacjami w dziedzinie bankowości elektronicznej, ale jednocześnie nie mniej zdecydowanie opowiadają się za utrzymaniem i doskonaleniem tradycyjnych form łączności z ich bankowymi usługodawcami. Percepcja innowacyjnej usługi bankowej jaką jest np. możliwość stosowania podpisu elektronicznego jest wielce zindywidualizowana, determinowana zarówno wiekiem i wykształceniem właściciela jak i wynikami finansowymi czy też zasięgiem działalności jego przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)

The article presents some of findings from research conducted between 370 owners of micro and small firms operating in Warmińsko-Mazurskie voivodeship. The results show that majority of the owners are fond of electronic banking innovations however they want to keep and improve traditional way of communication between bank and customer. The results indicate that owners preference to banking service innovation e.g. electronic signature depends on: owner characteristic (age, education level) and firm attributes such as financial results or operation range. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Czy sektor bankowy w Polsce jest innowacyjny. W: Zeszyty BRE Bank - CASE, nr 79/2005.
  2. Fabijańczuk MOlszewska-Krzysztofiak ., A., Pracownik z Internetu. W: Przegląd 2008, nr 3.
  3. Głowacka-Szwajca B., Bankowiec europejski. W: Edukacja kadr. Dodatek do Miesięcznika Finansowego Bank 2007 nr 9.
  4. Gogołek W., Fakty i bajty. W: Polityka 2008, nr 11.
  5. Krzemionka D., Spotkałem nawet szczęśliwych Polaków. Rozmowa z prof. dr hab. Czapińskim J., w: Charaktery 2007, nr 8 s. 52-55.
  6. Między bankiem a uczelnią. Rozmowa z dr. S. Kluza, przewodniczącym Komisji Nadzoru Bankowego. W: Edukacja kadr instytucji finansowych. Dodatek do Miesięcznika Finansowego Bank 2007, nr 9.
  7. Opolski K. (red.) Jakość w banku, w praktyce i teorii zarządzania. Wyd. CeDeWu. Warszawa 2000.
  8.   Rosenoer J., Amstrong D., Gates J., Firma w Internecie. Wyd. Pruszyński i S-ka. Warszawa 2000.
  9. Rozmowa z prof. J. Grzywaczem. W: Edukacja kadr bankowych. Dodatek do Miesięcznika Finansowego Bank 2006, nr 9.
  10. Sołoma A., Instytucje i usługi bankowe w opinii właścicieli mikro-i małych przedsiębiorstw. Wydawnictwo UWM, Olsztyn 2008.
  11. Ustawa z dnia 18.09.2001r, o podpisie elektronicznym. Dz.U. z 2001r. Nr 130, poz. 1450 z późn. zm.
  12. Włodarczyk-Sokołowska K., Lesner P., Kulawczuk P., Przedsiębiorcy o bankach. W: Bank 2007 nr 2.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0867-7727
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu