BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Głuszek Ewa (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Wykorzystywanie inicjatyw społecznych w budowaniu atrybutów dobrej reputacji przedsiębiorstwa
Social Initiatives in Building Key Ingredients of Star-quality Corporate Reputation
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2013, nr 288, s. 22-36, tab., bibliogr. 16 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Społeczna odpowiedzialność organizacji : w poszukiwaniu paradygmatów, metodologii i strategii
Słowa kluczowe
Społeczna odpowiedzialność biznesu, Przejrzystość
Corporate Social Responsibility (CSR), Transparency
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Dobra reputacja przedsiębiorstwa oznacza, że powinno ono charakteryzować się pięcioma cechami, a mianowicie widocznością dla otoczenia, wyróżnianiem się na tle innych, autentycznością podejmowanych działań, przejrzystością w prowadzeniu biznesu oraz spójnością między słowami a czynami. Wszystkie te zasady można z powodzeniem realizować, podejmując działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.(abstrakt oryginalny)

Corporate reputation management is a fundamental aspect of business performance. There are five key ingredients for building star-quality reputation: visibility, distinctiveness, authenticity, transparency and consistency throughout the company. All those dimensions can be attained in providing CSR activities.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Altkorn J., Wizerunek firmy, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, 2004.
  2. Bennis W., Goleman D., O'Toole J., Przejrzystość w biznesie, MT Biznes, Warszawa 2008.
  3. Brammer S., Millington A., Corporate Reputation and Philanthropy: An Empirical Analysis, "Journal of Business Ethics" 2005 (61).
  4. Brammer S., Pavelin S., Building a good reputation, "European Management Journal", Vol. 22, No. 6, December 2004.
  5. Dąbrowski T., Reputacja przedsiębiorstwa, Oficyna Wolter Kluwer Business, Kraków 2010.
  6. Fombrun Ch., Shanley M., What's in a name? Reputation building and corporate strategy, "Strategic Management Journal" 1990, Vol. 33, No. 2.
  7. Fombrun Ch., van Riel C.B.M., Fame & Fortune. How Successful Companies Build Winning Reputations, Prentice Hall, New York 2003.
  8. Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola, Prentice Hall, Gebethner i S-ka, Warszawa 1994.
  9. McElhaney K., A strategic approach to corporate social responsibility, Executive Forum, Spring 2009.
  10. Raportowanie CSR w Polsce 2010, www.csrinfo.com.pl, 27.09.2011.
  11. Rayner J., Managing Reputational Risk, Wiley & Sons, Chichester 2003.
  12. Rybak M., Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2004.
  13. UN Global Compact Accenture CEO Study 2010, [w:] Rośnie znaczenie CSR w strategiach firm, Kompendium CSR, dodatek tematyczny do Dziennika Gazety Prawnej, nr 5/grudzień 2010.
  14. Van Riel C.B.M., Fombrun Ch., Essentials of Corporate Communication, Routledge, London 2007.
  15. Van Rekom J., Deriving an operational measure of corporate identity, "European Journal of Marketing" 1997, 31(5-6).
  16. Williams R.J., Barrett J.D., Corporate philanthropy, criminal activity, corporate reputation - is there a link?, "Journal of Business Ethics" 2000, 26 (4).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu