BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Czaplewski Roman (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Rozwój konkurencji na rynku telekomunikacyjnym i jej oddziaływanie na sytuację regulatora sektorowego
Development of Competition in the Telecommunications Market and its Impact on the Situation of Sectoral Regulator
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2013, nr 104, s. 493-499, tab., bibliogr.7 poz.
Tytuł własny numeru
Europejska przestrzeń komunikacji elektronicznej. T. 1
Słowa kluczowe
Konkurencja, Telekomunikacja, Gospodarka
Competition, Telecommunication, Economy
Uwagi
summ.
Abstrakt
Regulacja jest przedmiotem rozważań wielu dyscyplin naukowych. W ujęciu prawnym regulacje najczęściej przedstawia się jako ogół przepisów służących świadomemu ograniczaniu aktywności podmiotów prawnych. W naukach politycznych jest ona badana z punktu widzenia interesów grup, które korzystają z wprowadzenia i utrzymywania regulacji. Z punktu widzenia ekonomii regulacja jest analizowana jako sposób interwencji państwa, zwłaszcza w obszary o szczególnym znaczeniu dla gospodarki1. (fragment tekstu)

The telecommunications market is characterized by an increasing level of competition. This leads to a consideration regarding the change of the telecommunications market control system. The need to reduce the role of branch regulator and the gradual surrender of the telecommunications market only to antitrust law is suggested. However, taking into account the growing complexity of the telecommunications market resulting from technological progress and increasing convergence, such changes should not be expected in the nearest future. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Elsenbast W.: Universaldienst unter Wettbewerb, Baden-Baden 1999.
  2. Graack C.: Regulierungstheorie: Entwicklungen und Anwendungen in Bezug auf osteuropaeische Transformationoekonomie, Potsdam 1995.
  3. Harcap J., Heimeshoff U.: Zehn Jahre: Liberalisierung in der Telekommunikation; Was wurde erreicht, wie geht es weiter?, [w]: U. Jens, H. Romahn, Wirtschaftliche Macht - politische Ohnmacht?, Metropols-Verlag, Marburg 2009.
  4. Harcap J., Coenen M.: Regulierung und Deregulierung In telekommunikationsmaerkten: Teorie und Praxis, Ordunungspolitische Perspektiven Nr 01. Düsseldorfer Institut für Wettbewerbsökonomie. Universität Düsseldorf, September 2010.
  5. Klotz R., Brandenberg A.: Deregulierung der Telekommunikationsmärkte und Überführung in das allgemeine Wettbewerbsrecht verursachen Regulierungslücken zum Nachteil des Wettbewerbs, Gutachten erstellt im Auftrag des VATM e.V. und des BREKO e.V. Hunton & Williams, Bruessel 21.08.2008.
  6. Weber R.H.: Wirtschaftsregulierung in wettbewerbspolitischen Ausnahmebereichen, Nomos Verlagsgesellschaft, Baden-Baden 1986.
  7. Welfens P.J.J., Graack C.: Telekommunikationswirtschaft, Berlin 1996.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu