BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kiczka Marek (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Tytuł
Akceleracja procesu komunikowania się w dobie mediów społecznościowych. Implikacja dla zarządzania kryzysowego w organizacji
Acceleration of Communication in the Era of Social Media. Implications for Crisis Management in an Organization
Źródło
Studia Ekonomiczne / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, 2013, nr 157, s. 93-107, bibliogr. 34 poz.
Tytuł własny numeru
Wykorzystanie nowych mediów w public relations
Słowa kluczowe
Media społecznościowe, Komunikowanie, Zarządzanie konfliktami, Media informacyjne, Blogi, Wymiana informacji
Social media, Communication, Conflict management, Information media, Blogs, Information exchange
Uwagi
summ.
Abstrakt
Artykuł jest próbą wykazania, jak zmiany zachodzące w cyfrowej strukturze wymiany informacji wpływają na komunikowanie i jego charakter oraz do czego mogą prowadzić. Początkowo opisane zostaną owe zmiany, następnie cechy środowiska, w którym obserwowany jest przepływ informacji, by końcowo - wykorzystując do tego analizę studiów przypadku - przedstawić możliwe implikacje zachodzących przemian. Dokonana analiza jakościowa i/lub ilościowa ma wykazać, czy obserwowane zmiany w sposobie wymiany informacji prowadzą do akceleracji komunikacji w mediach społecznościowych oraz czy - i jeśli tak - to jak wpływa to na komunikowanie się organizacji z otoczeniem w sytuacjach kryzysowych.(fragment tekstu)

The aim of the paper is to present the changes in crisis communication resulting from the rising popularity of social media. It elaborates on the advantages as well as threats of social media for companies and institutions regardless of whether they are active in this specific virtual environment or not. In order to define the communication processes taking place in social media such phenomena as e-WOM (electronic word-of- -mouth) or viral effect have been introduced. Moreover, notions like threat, problematic situation and crisis have been defined. The case studies presented here illustrate how fast information is published and shared via blogs, microblogs and social portals and what are the implications for crisis management in an organization related to it.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Antoszkiewicz J.D., Firma wobec zagrożeń: identyfikacja problemów, Poltext, Warszawa 1997.
  2. Ayanso A., Herath T., Lertwachara K., Social Web: Web 2.0 Technologies to Enhance Knowledge Communities, w: Community-Built Databases: Research and Development, red. E. Perdede, Springer-Verlag, Berlin-Heidelberg 2011.
  3. Castells M., Społeczeństwo sieci, WN PWN, Warszawa 2007.
  4. Evans L., Social Media Marketing. Odkryj potencjał Facebooka, Twittera i innych portali społecznościowych, Helion, Gliwice 2011.
  5. Goyette I., e-WOM Scale: Word-of-Mouth Measurement Scale for e-Services Context, "Canadian Journal of Administrative Sciences" 2010, No. 27(1).
  6. International Telecommunication Union, Trends in telecommunication reform 2012.
  7. Smart regulation in a broadband world. Summary, ITU, Geneva 2012.
  8. Lister M., Dovey J., Giddings S., Grant I., Kelly K., New media: A critical introduction, Routledge, London 2003.
  9. Łaszyn A.: Komunikacja kryzysowa, w: Sztuka public relations. Z doświadczeń polskich praktyków, Związek Firm Public Relations, Warszawa 2006.
  10. Łuczak M., Ryzyko i kryzys w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa 2003.
  11. Mitroff I. I., Pearson C. M., Zarządzanie sytuacją kryzysową. Czyli jak ochronić firmę przed najgorszym, Business Press, Warszawa 1998.
  12. Murdoch A., Komunikowanie w kryzysie. Jak ratować wizerunek firmy, Poltext, Warszawa 2003.
  13. Oxford Advanced Learner's Dictionary, 8th ed., Oxford University Press, Oxford 2010.
  14. Regester M., Larkin J., Zarządzanie kryzysem, PWE, Warszawa 2005.
  15. Rydzak W., Zarządzanie informacją w sytuacjach kryzysowych, w: J. Olędzki, D. Tworzydło, Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, WN PWN, Warszawa 2007.
  16. Smektała T., Public relations w sytuacjach kryzysowych przedsiębiorstw, Astrum, Wrocław 2005.
  17. Smith N., Wollan R., Zhou C., Social Media Management Handbook. Everything you need to know to get social media working in your business, John Wiley & Sons, New Jersey 2011.
  18. Żbikowska A., Public relations. Strategie firm międzynarodowych w Polsce, PWE, Warszawa 2005.
  19. wiadomosci.onet.pl.
  20. www.bikeforums.net.
  21. www.davidhenderson.com.
  22. www.ebizmba.com.
  23. www.emarketer.com.
  24. www.facebook.com.
  25. www.greenpeace.org.
  26. www.internetworldstats.com.
  27. www.intuitive.com.
  28. www.mashable.com.
  29. www.money.cnn.com.
  30. www.Nestlé.com.
  31. www.slideshare.net/socialogilvy/.
  32. www.twitter.com.
  33. www.youtube.com.
  34. www.zenithoptimedia.com.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2083-8611
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu