- Autor
- Major Michał
- Tytuł
- Modelowanie rynkowych zachowań konsumenta na potrzeby zarządzania firmą
Modeling Market Behave of Consumers for Management of Firm - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Ekonometria (7), 2001, nr 895, s. 132-146, tab., bibliogr. 19 poz.
- Tytuł własny numeru
- Zastosowania metod ilościowych
- Słowa kluczowe
- Modelowanie konsumpcji, Decyzje konsumenckie, Zachowania konsumenta
Modeling consumption, Consumer decision, Consumer behaviour - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Narzędziem analizy będzie model rynkowych decyzji konsumenta, zbudowany i opracowany w Zakładzie Statystycznych Metod Kontroli Jakości Katedry Statystyki AE w Krakowie. (...) Model ten umożliwia wyznaczenie procentowego udziału w obrotach produktami danej klasy, w określonym segmencie rynku. (...) W kolejnych punktach zostały omówione następujące zagadnienia:
- zmienne egzogeniczne i endogeniczne modelu,
- założenia modelu oraz wchodzącego w jego skład modelu procesu decyzyjnego konsumenta,
- prezentacja przykładowej symulacji. (original abstract)
The main goal of the paper is presentation of market's model which can be used for estimation a market share for particular products in total turnover for product group in given market segment. The main variables of this model are:- the marketing quality of the product,
- the price of analysed product,
- the distribution of budget constraints, and
- the quality and price of other substitutive products.
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Ansari S.L., Bell J., Target Cost Group: Target Costing: The Next Frontier in Strategic Cost Management. Chicago: Irwin Professional Publishing 1997.
- Cooper R., Stagmulder R.: Target Costing and. Value Engineering. Portland: Productivity Press 1997.
- Feller W.: Wstąp do rachunku prawdopodobieństwa. Warszawa: PWN 1977.
- Forlicz S.: Mikroekonomiczne aspekty przepływu informacji między podmiotami rynkowymi. Poznań 1996.
- Frank R.H.: Microekonomics and Behavior. McGraw-Hill, Inc. 1991.
- Iwasiewicz A.: Mikroekonomiczne i marketingowe uwarunkowania zarządzania jakością. Folia Oeconomica Cracoviensia vol. XXXVII-XXXVIII (1994-1995).
- Iwasiewicz A.: Optymalizacja jakości wyrobów. Materiały konferencji naukowej zorganizowanej przez Wydział Towaroznawstwa AE w Krakowie przy współpracy KPTT; Kraków 20-21 września 1995.
- Iwasiewicz A., Paszek Z.: Statystyka z elementami statystycznych metod sterowania jakością. Kraków: AE 1997.
- Iwasiewicz A.: Cena i jakość projektowanego produktu w docelowym rachunku kosztów. W: Nowoczesne zarządzanie przedsiębiorstw. Materiały konferencyjne, Zielona Góra 1998.
- Iwasiewicz A.: Zarządzanie jakością. Warszawa-Kraków: Wydawnictwo Naukowe PWN 1999.
- Jarugowa A., Nowak W. A., Szychta A.: Zarządzanie kosztami w praktyce światowej. Gdańsk: ODDK 1997.
- Jóźwiak J., Podgórski J.: Statystyka od podstaw. Warszawa: PWE 1994.
- Krysicki W. i in.: Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka matematyczna w zadaniach. Cześć I i II. Warszawa: PWN 1986.
- Major M.: Analiza symulacyjna rynkowych zachowań konsumenta. W: Symulacja systemów gospodarczych. Antałówka'99; Warszawa 1999.
- Nasiłowski M.: System rynkowy. Podstawy mikro- i makroekonomii. Warszawa: Wydawnictwo Key Text 1998.
- Pawłowski Z.: Ekonometria. Warszawa: PWN 1978.
- Sobańska I.: Rachunek kosztów celu (Target costing) w strategicznym zarządzaniu kosztami. Zeszyty Rady Naukowej SKWP nr 45, Warszawa 1998.
- Szychta A.: Koszty docelowe. "Rachunkowość" 1997 nr 8.
- Varian H. R.: Mikroekonomia. Warszawa: PWN 1997.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
1507-3866 - Język
- pol