BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sobczak Elżbieta
Tytuł
Propozycja segmentacji międzyrynkowej na podstawie teorii łańcuchów celów i środków
Proposal of International Segmentation on the Basis of the Theory of Consumer Means-end Chains
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Ekonometria (7), 2001, nr 895, s. 209-216, bibliogr. 11 poz.
Tytuł własny numeru
Zastosowania metod ilościowych
Słowa kluczowe
Segmentacja rynku, Marketing międzynarodowy
Market segmentation, International marketing
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem pracy jest prezentacja procedury umożliwiającej przejście od teoretycznej koncepcji łańcuchów celów i środków do jej praktycznego wykorzystania w procesie segmentacji międzyrynkowej, z wykorzystaniem metod wielowymiarowej analizy porównawczej. (fragment tekstu)

This paper presents procedure of international segmentationa on the basis of conceptualization of consumer means-end chains (MEC). The key idea underlying MEC is that product attributes are means for consumers to obtain desired ends, namely, values, through the benefits yielded by those attributes. The paper is of methodological character. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Claeys C., Swinnen A., Abeele P.V.: Consumer's Means-End Chains for "Think" and "Feel" Products. "International Journal of Research in Marketing"1995, vol. 12, s. 193-208.
  2. Grabiński T., Wydymus S., Zeliaś A.: Metody taksonomii numerycznej w modelowaniu zjawisk społeczno-gospodarczych. Warszawa: PWN 1989.
  3. Gutman J.: A Means-End Chain Model Based on Consumer Categorization Processes. "Journal of Marketing" 1982, vol. 46, s. 60-72.
  4. Hellwig Z.: Wielowymiarowa analiza porównawcza i jej zastosowanie w badaniach wielocechowych obiektów gospodarczych. W: Metody i modele ekonomiczno-matematyczne w doskonaleniu zarządzania gospodarka socjalistyczną. Red. W. Welfe. Warszawa: PWE 1981.
  5. Jajuga K.: Statystyczna analiza wielowymiarowa. Warszawa: PWN 1993.
  6. Newell A., Simon H.A.: Human Problem Solving. Englewood Cliffs: Prentice Hall 1972.
  7. Reynolds T.J., Gengler Ch.E., Howard D.J.: A Means-End Analysis of Brand Persuasion Through Advertising. "International Journal of Research in Marketing" 1995, vol. 12, s. 257-266.
  8. Sagan A.: Badania marketingowe. Podstawowe kierunki. Kraków: AE 1998.
  9. Sokal R.R.. Sneath P.H.A.: Principles of Numerical Taxonomy. San Francisco: Freeman 1963.
  10. ter Hofstede F., Audenaert A., Steenkamp J.-B.E.M., Wedel M.: An Investigation into the Association Pattern Technique as a Quantitative Approach to Measuring Means-End Chains. "International Journal of Research in Marketing" 1998, vol. 115 s. 37-50.
  11. Valette-Florence P., Rapacchi B.: Improvements in means-end chain analysis. Using graph theory and correspondence analysis. "Journal of Advertising Research" 1991 nr 1.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1507-3866
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu