- Autor
- Woźniewska Grażyna
- Tytuł
- Metoda analizy banków konkurencyjnych
The Methods of Analysis of Banks Competition - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Ekonometria (7), 2001, nr 895, s. 244-252, tab., rys., bibliogr. 7 poz.
- Tytuł własny numeru
- Zastosowania metod ilościowych
- Słowa kluczowe
- Banki, Konkurencyjność banków, Mierniki konkurencyjności
Banks, Banks' competitiveness, Measuring competitiveness - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Omówiono procedurę analizy banków konkurencyjnych oraz identyfikację konkurentów w obszarze depozytów. Z wykorzystanie metody DEA zanalizowano efektywność banków.
An increasing number of existing banks and other financial institutions has led to strong competition in the area of banking services. This situation has forced banks to monitor and analyze the activities of their competitors. The paper presents an example of applying cluster analysis for identifying the closest competitors of a bank and DEA (Data Envelopment Analysis) for identifying the relatively efficient best-practice banks in deposit accounts area. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Berg S. i in.: Banking Efficiency in the Nordic Countries. "Journal of Banking and Finance" 1997 nr 17, North-Holland.
- Charnes A., Cooper W.W., Rhodes E.: Measuring the Efficiency of Decision Making Units. "European Journal of Operational Research" 1978, vol. 2.
- Ferrier G.D., Lovell C.A.K.: Measuring Cost Efficiency in Banking. "Journal of Econometrics" 1990, vol. 46.
- Jajuga K.: Statystyczna analiza wielowymiarowa. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN 1993.
- Pastor J.M.: Efficiency and Risk Management in Spanish Banking. "Applied Financial Economics" 1999, vol. 9.
- Porter M.E.: Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów. Warszawa: PWE 1992.
- Walesiak M.: Statystyczna analiza wielowymiarowa w badaniach marketingowych. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 654, Wrocław 1993.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
1507-3866 - Język
- pol