BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Popławski Maciej
Tytuł
Etyka w reklamie
The Ethic in Advertising
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Nauki Humanistyczne (6), 2001, nr 897, s. 116-136
Słowa kluczowe
Etyka, Etyka w reklamie
Ethics, Advertising ethics
Uwagi
summ.
Abstrakt
Zanalizowano zagadnienie etyki w reklamie skupiając się na poziomie moralnym i poziomie etyczno-prawnym oraz omówiono jej także z punktu widzenia Kościoła.

The author has tried to prove that the ethical business is not the myth - it is profitable reality. The non-ethical behaviour destroys sound competition not only on the advertising field. Therefore, more and more acceptation gains the "golden ethical behaviour rule" (among the businessmen and managers), which says: "Do as you would be done by". The article "The ethic in advertising" is a trial of the ethical boundaries definition on the advertising field. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Aronson E.: Człowiek - istota społeczna. Warszawa: PWN 1987.
  2. Bovee C.L., Arens W.F.: Contemporary Advertising. Homewood: Irwin 1992.
  3. Cyrson E.: Kompedium wiedzy o gospodarce. Warszawa-Poznań: Wydawnictwo Naukowe PWN 1997.
  4. Dietl J.: Etyka biznesu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN 1999.
  5. Hardin G.: The Tragedy of the Commons. "Science" 1968 nr 162.
  6. Jaworski D.: Prowokacja na ulicy. "Gazeta Wyborcza" 17.05.1999.
  7. Kot W.: Gwarancja na wieczność. "Gazeta Wyborcza" 23.05.1999.
  8. Kwarciak B.: Co trzeba wiedzieć o reklamie. Kraków: Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu 1999.
  9. Minus P.M. (red.): Etyka w biznesie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN 1998.
  10. Rozmowy P. Pacewicza, S. Zagórskiego z R. Cialdinim: "Gazeta Wyborcza" 12.04.2000.
  11. Sarczyńska A.: Reklama na full. "Gazeta Wyborcza" 12.04.2000.
  12. Tomczyk-Tołkacz J.: Etyka biznesu. Wybrane problemy. Wrocław: Wydawnictwo AE 1994.
  13. Wróbel M.: Etyka popłaca. "Press" 1999 nr 8 (43).
  14. Zaczek I.: Nieopłacalne promocje. "Gazeta Wyborcza" 14.08.1999.
  15. Zimbardo P.G.: Psychologia i życie. Warszawa: PWN 1996.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1426-0689
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu