BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Onal Ata (Ege University, Turkey), Otles Semih (Ege University, Turkey), Seylan Inanc (Ege University, Turkey)
Tytuł
A Conceptual Distance Learning Architecture Using Semantic Web Based Multi-Agent Systems
Architektura systemu edukacji zdalnej przy wykorzystaniu systemów opartych na wieloagentowych sieciach
Źródło
LogForum, 2007, vol. 3, nr 3, 8 s., rys., bibliogr. 17 poz.
Słowa kluczowe
Zdalne nauczanie, Ontologia, System edukacji, Symulacja wieloagentowa
e-learning, Ontology, Educational system, Multi-agent based simulation
Uwagi
summ., streszcz., zfsg.
Abstrakt
W pracy przedstawiono zagadnienie architektury systemu edukacji zdalnej opartej na wieloagentowej sieci. Zapotrzebowanie na taki system wynika z potrzeby automatyzacji codziennej pracy w systemie edukacji zdalnej. Agent zajmuje się automatyzacją tej pracy, stosując powszechne słownictwo zdefiniowane w bazach. Każdy użytkownik ma swojego własnego agenta. Agenci tacy współpracują z innymi agentami w celu organizacji zadań i przekazywania informacji swoim użytkownikom. (abstrakt oryginalny)

In this paper, a conceptual distance learning architecture based on a semantic web enabled multi-agent platform is introduced. The need for such architecture arises to automate every day management tasks of a distance education system. Agents take care of such automation by using a common vocabulary of terms defined in ontologies. The users of the system are each given an agent to act on their behalf. These agents are then used to query, negotiate and cooperate with other agents to organize tasks and inform their users. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bellifemine, F., Poggi, A., and Rimassa, G., 2001, Developing Multi-agent Systems with a FIPAcompliant Agent Framework, Software Practice and Experience, 31 103-128.
  2. Berners-Lee, T., Hendler, J., Lassila, O. 2001, The Semantic Web, Scientific American.
  3. FIPA, 'FIPA Specifications', http://www.fipa.org
  4. Fikes, R., Hayes, P. and Horrocks, I., 2003, OWL-QL - A Language for Deductive Query Answering on the Semantic Web, Knowledge System Laboratory, Stanford University, available at http://kslweb. stanford.edu/KSL-Abstracts/KSL-03-14.html.
  5. Guang-zuo CUI et al., 2004, OntoEdu: Ontology based Education Grid System for e-learning, GCCCE2004 International conference, Hong Kong.
  6. Graham J. R., Decker, K. S. and Mersic, M., 2003, DECAF - A Flexible Multi Agent System Infrastructure, Journal of Autonomous Agents and Multi-Agent Systems, 7, 7-27.
  7. Paolucci, M. et al., 2000, A Planning Component for RETSINA Agents, Intelligent Agents VI, LNAI 1757, N. R. Jennings and Y. Lesperance, eds., Springer Verlag.
  8. JENA, A Semantic Web Framework for Java, http://jena.sourceforge.net/.
  9. Keleberda, I. N., Lesna, N. S., Makovetskiy S. D., Terziyan V., 2004, Personalized Distance Learning Based on Multiagent Ontological System, ICALT.
  10. Olt, M. R., 2002, Ethics and Distance Education: Strategies for Minimizing Academic Dishonesty in Online Assessment, Online Journal of Distance Learning Administration Vol. 5 Issue 3.
  11. Martz, B., Morgan, M. S. Assessing the Impact of Internet Testing: Lower Perceived Performance. Distance Learning and University Effectiveness. pp. 177 - 189.
  12. Sheung-On Choy, Sin-Chun Ng, Yiu-Chung Tsang, 2005, Software Agents to Assist in Distance Learning Environments, Educause Quarterly, Vol. 28 No. 2.
  13. Silva, E., Moreira, D., Use of Software Agents for the Management of Distance Education Courses, http://citeseer.ist.psu.edu/silva00use.html
  14. Sycara, K., Paolucci, M., Van Velsen, M. and Giampapa, J., 2003, The RETSINA MAS Infrastructure, Journal of Autonomous Agents and Multi-Agent Systems, 7, 29-48.
  15. WebCT, http://www.webct.com
  16. Web Ontology Language (OWL), http://www.w3.org/2001/sw/WebOnt/
  17. Woolridge M., Jennings, N., 1995, Intelligent Agents: Theory and Practice. Knowledge Engineering Review. Vol. 10:2., pp. 115-152.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1895-2038
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu