BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kęsy Marcin (Higher School Managers in Legnica, Polska), Karniej Piotr (Wroclaw Medical University)
Tytuł
Innovative Hospital Staff Managemend Methods in Poland
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Scientific Journal. Service Management, 2013, vol. 10, s. 33-49, tab., rys., bibliogr. 13 poz.
Słowa kluczowe
Szpitalnictwo, Zarządzanie, Stosunki międzyludzkie, Zarządzanie czasem
Hospital service, Management, Interpersonal relationship, Time management
Uwagi
summ.
Abstrakt
Innovative methods of managing employees, as well as generally implemented solutions concerning organizational innovations in Poland are areas undervalued in terms of changing surrounding conditions. Numerous reforms of the medical care system and consequently also a need to adapt the demand of the medical staff to market requirements, are becoming an increasingly more important area of activity of the management board. This report presents the results of studies carried out in public hospitals in Poland concerning ways of employing employees, effective time management methods in connection with their work, as well as intergroup and interpersonal relations (among individual occupational groups at the hospital) which are maintained among them. This report is based on studies conducted in Poland in years 2009-2010 and it was part of a large project concerning implementations of organizational innovations at hospitals,which was financed from public funds.Organizations implementing staff management innovations must take into consideration technologically advanced material resources and intangible resources(with particular emphasis on staff competence, organizational culture, communication and stereotypes). The analysis is complemented by the information coming from the surroundings, namely patients' needs and preferences, competitors (Cannon, Tanner -in case of hospitals to a minimal degree), services providers and drugs and medication suppliers and the labour market.(fragment of text)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Burek, E. Restrukturyzacja zatrudnienia białego personelu - narzędzie w procesie ograniczania nierówności społecznych (Restructuring of employment of healthcare staff as a tool in the process of reducing social inequalities) Zeszyty Naukowe Zakładu Finansów Universytetu Rzeszowskiego (Scientific Journals of the Finance Division of the University of Rzeszów). No. 7 (electronic version).
  2. Cannon, M.F. Tanner, M.D. (2007). Healthy Competition: What's Holding Back Health Care And How to Free It, Washington: Cato Institute.
  3. Handbook of Communication and Social Interaction Skills (2003). J.O. Greene, B.R. Burleson (eds.). New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates
  4. Hollway, W. (2005). Work psychology and organizational behaviour. Managing the inividual at work. London: SAGE Publications.
  5. Kęsy, M. (2008). Kompetencje zawodowe młodych. Możliwości szkolnictwa zawodowego a potrzeby pracodawców (Professional competence of the youth. Potential of vocational education versus the needs of employers). Kraków: Uniwersytet Jagielloński
  6. Kęsy, M. (2011). Rola procesu komunikacji w zarządzaniu pracownikami szpitala (The role of the process of communication in the hospital staff management). In: Innowacje organizacyjne w szpitalach (Organizational innovations in hospitals). J. Stępniewski, P. Karniej, M. Kęsy (eds.). Warszawa: Wolters Kluwer
  7. Lighter D.E. (2000). Process Orientation in Health Care Quality. In: D.E. Lighter, D.C. Fair. Principles and Methods of Quality Management in Health Care. Gaithersburg in Maryland: Aspen Publishers
  8. D., Łyś P., Karniej (2011). Innowacje w zarządzaniu szpitalem (Innovations in hospital management). In: Innowacje organizacyjne w szpitalach (Organizational innovations in hospitals). J. Stępniewski, P. Karniej. M. Kęsy (eds.). Warszawa: Wolters Kluwer
  9. Nowak, M. (2008). Controlling personalny w przedsiębiorstwie (Personal controlling in an enterprise). Kraków: Wolters Kluwer.
  10. Nowotarska-Romaniak, B. (2008). Marketing usług medycznych (Marketing of medical services). Warszawa: Wolters Kluwer.
  11. Potocki, A. (2006). Zachowania organizacyjne. Wybrane zagadnienia (Organizational behaviours. Selected issues). Warszawa: Difin.
  12. Shortell, S.M. Kaluzny, A.D. (2006). Health Care Management. Organization Design and Behavior. New York: Delmar Cengage Learning
  13. Wnuk, T. (2002). Zarządzania kosztami, budżetowanie i kontrola (Cost managament, budgeting and control). Warszawa: Infor.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1898-0511
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu