BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Strychalska-Rudzewicz Anna (University of Warmia and Mazury in Olsztyn, Poland), Wysocki Jacek (Warsaw School of Economics, Poland)
Tytuł
Strategies of Polish Enterprises in their Innovation Activity
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Scientific Journal. Service Management, 2013, vol. 10, s. 89-101, tab., bibliogr. 18 poz.
Słowa kluczowe
Innowacje, Przedsiębiorstwo
Innovations, Enterprises
Uwagi
summ.
Abstrakt
Strategic orientation of the organisation may play the key role in determining the structure of its activities and initiatives undertaken. The research aimed, among others,at obtaining the answer to the questions whether enterprises surveyed undertake planned activities in the field of innovations and whether they apply, and with what frequency, strategies in innovation activities. On the base of the survey conducted it can be concluded that functioning in the growing market and concentration on products of one industry as well as possessing the research and development unit are the factors inducing entrepreneurs to undertake more expansive innovative activities.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Beaty, R.W. Schneider, C.E. (1997). New HR roles to impact organizational performance. Organizational Dynamics. No. 24 (2), pp. 36-49.
  2. Chaffee, E. (1985). Three Models of Strategy. Management Review. Vol. 10, pp. 89-98.
  3. Jaworski, B. Kohli, A.K (1996). Market Orientation: Review, Refinement and Roadmap, Journal of Market Focused Management. No. 1 (2), pp. 119-135.
  4. Kickul, J. Walters, J. (2002). Recognizing New opportunities and innovation. The role of strategic orientation and proactivity in Internet firms, International Journal of Enterpreneural Bahaviour and Research. No. 8 (6), pp. 292-308.
  5. Lescovar-Spacapan, G. Bastic, M. (2007). Differences in organizations' innovation capability in transition economy: Internal aspects of the organizations' strategic orientation, Technovation. No. 27, pp. 533-546
  6. Mintzberg, H. (1994). The Rise and Fall of Strategic Planning, Free Press.
  7. Nyström, H. (1990). Technological and Market Innovation. Chichester: Wiley.
  8. Paladino, A. (2008). Analyzing the Effects of Market and Resource Orientations on Innovative Outcomes in Times of Turbulence. Product Innovation Management. No. 25, pp. 577-592
  9. Pomykalski, A. (2001). Zarządzanie innowacjami. Warszawa-Łódz.
  10. Porter, M. (1985). Competitive Advantage. New York: Free Press.
  11. Porter, M. (1980). Competitive Strategy. New York: Free Press.
  12. Poznańska, K. (2001). Innowacyjność jako czynnik determinujący wzrost konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw. In: Przedsiębiorstwo na przełomie wieków. Materiały konferencyjne. Toruń.
  13. Schumpeter, J. (1939). Business Cycles. New York: Mc Graw-Hill.
  14. Souitaris, V. (2002). Technological trajectories as moderators of firm-level determinants of innovation. Research Policy. No. 31, pp. 877-898.
  15. Vega-Jurado, J. Gutierrez-Gracia, A. Fernandez-de-Lucio, I. Manjarres-Henriquez, L. (2008). The effect of external and internal factors on firms' product innovation, Research Policy. No. 4 (37), pp. 616-632.
  16. Wernerfelt, B. (1984). A resource based view of the firm. Strategic Management Journal. No. 5, pp. 171-180
  17. Zdunczyk, K. Blenkinsopp, J. (2007). Do organizational factors support creativity and innovation in Polish firms? European Journal of Innovation Management. No. 10 (1), pp. 25-40.
  18. Żołnierski, A. (2009). Wykorzystanie technologii informacyjnych i innowacyjność w małych i średnich przedsiębiorstwach w Polsce w świetle badań empirycznych. In: Innowacje małych i średnich przedsiębiorstw w świetle badań empirycznych. A. Jasiński ed. Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1898-0511
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu