BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Lis Dagmara (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Kultura jako czynnik rozwoju społeczno -gospodarczego
Culture as a factor for socio-economic Development of the region
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2013, nr 103, s. 125-134, tab., bibliogr.6 poz.
Tytuł własny numeru
Rola funduszy unijnych w rozwoju społeczno-gospodarczym regionu
Słowa kluczowe
Kultura narodowa, Rozwój
National culture, Development
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Artykuł przedstawia zakres informacji o finansowaniu instytucji kultury ze źródeł publicznych, jak i prywatnych, istotę i strukturę rynku kultury, a także funkcje, które spełniają dobra i usługi kultury. Pokazuje ich wpływ na rozwój psychospołeczny jednostki oraz na rozwój społeczno-gospodarczy państwa czy regionu. Bogata oferta kulturalna zwiększa atrakcyjność regionu dla jego mieszkańców oraz inwestorów, ułatwiając przy okazji tworzenie długofalowych relacji z inwestorami oraz wzmacniając rozwój turystyki kulturalnej. (abstrakt oryginalny)

The article presents selected issues concerning the financing of cultural institutions in Poland. The author discussing: -- The concept of culture as a factor of social development, -- Influence of culture on the socio-economic development of the region, -- The functions that meet the goods and services of culture. In the end, presented function of the in the financing of cultural institutions. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Dragicevic-Sesic M., Stojkovic B., Kultura: zarządzanie, animacja, marketing, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2010.
  2. Krzysztofek K., Jaka polityka kulturalna w epoce globalizacji i mediów elektronicznych?, "BISTRO" 2009, czasopismo elektroniczne, 02.12.2009
  3. Międzynarodowe Stosunki Kulturalne, Podręcznik akademicki, red. A.W. Ziętek, Wyd. Poltext, Warszawa 2010.
  4. Perspektywy rozwoju sektora kultury w Polsce, red. R. Borowiecki, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  5. Sobocińska M., Zachowania nabywców na rynku dóbr i usług kultury, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2008.
  6. Throsby D., Ekonomia i kultura, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2010. www.culturalpolicies.net.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu