BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grzybowski Marek (Akademia Morska w Gdyni)
Tytuł
Region Morza Bałtyckiego jako marka na rynku globalnym
Baltic Sea Region as a Brand on the Global Market.
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 2013, nr 30, s. 341-357, rys.,tab.
Słowa kluczowe
Marka, Tożsamość, Rynek globalny
Brand, Identity, Global market
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule przybliżono działania zmierzające do wykreowania wspólnej tożsamości marki Regionu Morza Bałtyckiego. Przedstawiono analizę makroekonomiczną RMB oraz pozycje państw regionu w globalnych rankingach: BrandFinance® Nation Brands 100 oraz The 2012 Legatum Prosperity Index. Podano przykłady działania RMB jako zintegrowanego obszaru i programy pozycjonowania RMB jako jednolitej marki. Przedstawiono zmiany w strategii RMB na rzecz dalszej integracji regionu i budowania marki na rynku globalnym.(abstrakt oryginalny)

The paper presents activities aimed to create a common brand identified of the Baltic Sea Region (BSR). A macroeconomic analysis of the BSR is presented as well as positions of the region's countries in global rankings: BrandFinance® Nation Brands 100 and The 2012 Legatum Prosperity Index are presented. The author gives examples of the BSR activities as an integrated area. Programs positioning BSR as a single brand on the global market are described. The changes in BSR strategy to further region integration and a brand building in the global market are outlined.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. State of the Region Report 2012, Baltic Development Forum, Kopenhaga 2012, s. 10.
  2. Second estimate for the fourth quarter of 2012, Eurostat Newsrelease, 2013, No 36, March,s. 1-3.
  3. The Top of Europe Bracing Itself, 2012, s. 10.
  4. The Top of Europe's Quest for Resilience, 2011, s. 9.
  5. State of the Region Report 2012..., s. 10.
  6. Dilemmas and Coherence, Political State of the Region Report 2012, Baltic Development Forum,Kopenhaga, 2012, s. 12.
  7. M. Grzybowski, Dysproporcje w rozwoju społeczeństw innowacyjnych w regionie Morza Bałtyckiego,w: Gospodarka elektroniczna, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 703,Ekonomiczne Problemy Usług nr 88, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2012, t. II, s. 483-494.
  8. European Innovation Scoreboard 2011, s. 62.
  9. December 2012 compared with November 2012, Eurostat, Newsrelease, No. 22/2013 - 13February 2013.
  10. Industrial production down by 0.4% in euro area and in EU27, Eurostat, Newsrelease,No. 39/2013 - 13 March 2013.
  11. EUROPA 2020, Strategia na rzecz inteligentnego i zrównoważonego rozwoju sprzyjającego włączeniu społecznemu, Komunikat Komisji, Bruksela, 3.3.2010, KOM(2010) 2020 wersja ostateczna,s. 3.
  12. Balticness - Spring/Summer 2010.
  13. ONE BSR - Searching for the identity of Baltic Sea Region, http://www.bdforum.org/bsrsearching-identity-baltic-sea-region/, March 21, 2013.
  14. BrandFinance® Nation Brand 100, November 2012, s. 13.
  15. Paper 2007-2013. Indicative Programme 2007-2010; REGULATION (EC) No. 1638/2006 OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL of 24 October 2006, laying down general provisions establishing a European Neighbourhood and Partnership Instrument Official Journal of the European Union L 310/1, 09.11.2006.
  16. Baltic Sea Region Programme 2007-2013. Programme under European Territorial Cooperation Objective and European Neighbourhood and Partnership Instrument. Final approved version as of 21 December2007 CCI No. 2007CB163PO020. Rosja i Białoruś należą do grupy ENPI-East.
  17. Baltic Sea Region Programme 2007-2013..., s. 40
  18. New Media Trend Watch, http://www.newmediatrendwatch.com/regional-overview/103-europe (18.03.2013).
  19. M. Grzybowski, Star Dust. Integracja w Regionie Morza Bałtyckiego, "Nadmorski Przegląd Gospodarczy" 2013, nr 2, s. 10-11.
  20. Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań z lata 2008-2012, Główny Urząd Statystyczny,Urząd Statystyczny w Szczecinie, Informacje i Opracowania Statystyczne, Warszawa 2012, s. 29.
  21. M. Grzybowski, StarDust. Integracja..., s. 10-11.
  22. Baltic Sea Region Programme 2007-2013..., s.48.
  23. M. Grzybowski, StarDust. Integracja..., s.10-11.
  24. http://www.scandria.eu/en/the-scandria-corridor.html (14.03.2013).
  25. http://www.scandriaproject.eu/index.php?option=content&id=102 (14.03.2013).
  26. http://www.sonoraproject.eu/ (14.07.2012).
  27. M. Grzybowski, Strategie rozwoju portów morskich w konkurencyjnym otoczeniu portów regionu Morza Bałtyckiego. Studia przypadków Gdańska i Gdyni, "Logistyka" 2012, nr 2, s. 643-652.
  28. M. Grzybowski, DCT Gdańsk zwiększa potencjał, "Polska Gazeta Transportowa" z 16.01.2013,nr 3, s. 3.
  29. M. Grzybowski, Gaz, porty, intermodal, "Nadmorski Przegląd Gospodarczy" 2013, nr 2,s. 10-11.
  30. Szerzej: M. Grzybowski, Marketing regionów. Baltic Cruise - studium przypadku z regionu Morza Bałtyckiego, w: Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Wybrane aspekty marketingu terytorialnego, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 663, Ekonomiczne Problemy Usług nr 75, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2011, s. 311-322
  31. The Baltic Sea Region reports positive growth, "News Release", Cruise Shipping Miami,11-14 March 2013.
  32. Passenger Nationalities cruising in the Baltic Sea Region, Cruise Baltic Newsletter December 2009, Kopenhaga 2009, s. 1.
  33. The Baltic Sea Region reports positive growth, "News Release", Cruise Shipping Miami,11-14 March 2013.
  34. The 2012 Legatum Prosperity Index Table Rankings, http://www.prosperity.com/Ranking.aspx (30.03.2013).
  35. Ch. Sizemore, How to invest in the happiest places on earth, http://www.forbes.com/sites/moneybuilder/2013/03/07/investing-in-nordic-etfs-and-stocks/ (7.03.2013).
  36. M. Andersson, Place branding and place promotion efforts in the Baltic Sea Region - a situation analysis, October 2010, s. 7.
  37. Branding the Baltic Sea Region - In between Global and European Trends,http://www.bdforum.org/branding-bsr-trends/, February 9th, 2012.
  38. Baltic Sea Region - investor's guide, BaltMet Promo, February 10th 2011.
  39. Investment Pilot, http://baltmetpromo.net/pilots/investment-pilot/ (30.03.2013).
  40. The review process of the Action Plan has finalised and presents a more focused approach,"EUSBSR - News", Interact, March 2013, s. 2.
  41. Action Plan, Communication from the Commission to the European Parliament, The Council,The European Economic and Social Committee and The Committee of The Regions concerning the European Union Strategy for the Baltic Sea Region, {COM(2009) 248} {SEC(2009) 702}{SEC(2009) 703} February 2013 version.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1509-0507
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu