BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Drzazga Marek (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Tytuł
Internet w procesie komunikacji marketingowej przedsiębiorstw w wielokanałowym handlu detalicznym
The Internet in the Process of Marketing Communication of Companies in Multichanel Retailing
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2013, nr 105, s. 305-312, rys., bibliogr. 10 poz.
Tytuł własny numeru
Europejska przestrzeń komunikacji elektronicznej. T. 2
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo, Handel detaliczny, Technologie internetowe, Marketing relacji
Enterprises, Retail trade, Internet technologies, Relationship marketing
Uwagi
summ.
Abstrakt
Internet jako kanał sprzedażowy i komunikacyjny jest coraz powszechniej wykorzystywany przez przedsiębiorstwa handlowe zajmujące się stacjonarnym handlem detalicznym, co prowadzi do rozwoju tzw. wielokanałowego handlu detalicznego. W przypadku komunikacji marketingowej przedsiębiorstw stosujących sprzedaż wielokanałową głównym zadaniem przedsiębiorstwa handlowego jest kompleksowe informowanie aktualnych i potencjalnych klientów oraz innych grup adresatów o przedsiębiorstwie i jego ofercie sprzedażowej. W procesie komunikacji marketingowej przedsiębiorstw handlowych stosujących sprzedaż wielokanałową szczególną rolę odgrywa Internet i jego narzędzia służące do komunikacji, jak: strony WWW, banery, poczta elektroniczna, oraz narzędzia Web 2.0. Służą one do budowania relacji przedsiębiorstwa z klientami.(fragment tekstu)

The Internet and its tools (websites, banners, emailing, Web 2.0, etc.) play a crucial role in marketing communication of companies employing multichannel retailing. The activities included in marketing communication of companies should serve to carry out bilateral communication with consumers resembling a dialogue making use of the principles of relationship marketing.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Ahlert D., Becker J., Kenning P., Schütte R.: Internet & Co. im Handel. Strategien, Geschäftsmodelle, Erfahrungen, Springer Verlag, Berlin, Heidelberg, New York 2001.
  2. Bruhn M., Ahlers G.M.: Customer Touch Points -Aufgaben und Vorgehensweise einer Multi-Channel Communication, w: Handbuch Multi-Channel-Marketing, red. W. Wirtz, Gabler Verlag, Wiesbaden 2007.
  3. Drzazga M.: Komunikacja marketingowa przedsiębiorstw handlu detalicznego z rynkiem, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego Katowicach, Katowice 2012.
  4. Fuchs W.A.: Integration der E-Communication in die Corporate Communications, "Thexis" 2000, nr 3.
  5. Internet w marketingu, red. A. Bajdak, PWE, Warszawa 2003.
  6. Li Ch., Bernoff J: Marketing technologii społecznych, MT Biznes Ltd., Warszawa 2009.
  7. Lischka A.: Dialogkommunikation in Relationship Marketing. Kosten-Nutzen Ana-lyse zur Steuerung von Interaktionsbeziehungen, Wiesbaden 2000.
  8. Schobesberger A.: Multichannel- Retailing im Einzelhandel. Entwicklung, Motiva-tion, Einflussfaktoren, VDM Verlag Dr. Müller e.k. und Linzberger, Saarbrücken 2007.
  9. Schögel M., Saurer A., Schmidt I.: Multichannel Marketing - Fokus auf Kunden und Kanäle, "Thexis" 2002, nr 2.
  10. Zangler M.: Einkauf im Internet. Neue Median optimal nutzen, Carl Hanser Verlag, München, Wien 2002.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu